Vi bor i en hyresrätt, där ägaren struntar fullkomligt i lägenheterna. Vi vet med oss att vi kommer stanna kvar här i ca 5 år till, eftersom vi trivs superbra. Däremot, HATAR vi vårt kök och badrum och skulle vilja göra någon form av budgetrenovering! Vad kan ni tips om? Vad kan vi göra åt bokbänkskivan o de träränderna runt luckorna? Hyresvärden säger att vi inte får måla dem.. Vad kan vi göra åt kaklet?
Goolou, 2010-10-17
Svårt att hitta på något bra åt trälisten - annat är att tillfälligt byta köksluckor, och det blir nog inte så budget... Men jag tror att det kunde hjälpa en del att byta handtagen? Kanhända gillar ni dem (smaken är ju så olika) jag tycker att de är om möjligt värre än trälisten, av bilderna att döma... :) Inreda.com har haft kakelbilder att klistra på för att pigga upp en tråkig kakelvägg. Alt. om kaklen är 15*15cm och ni är/känner någon som är skicklig på att kakla, så brukar man hitta jättefina mönstrade kakel på ebay... man kunde byta ut några plattor kanske, en del pillande, menmen... det behövs inte många, olika motiv går bra tycker jag, bara stil/tema går ihop.
travellingcat, 2011-02-01
Jag har lite av samma problem. Inte att inte ägaren bryr sig, för jag har gnällt en hel del och fått ganska mycket fixat i lägenheten, bla. bytat ut alla köksluckor och lådor. Tyvärr är trivs jag ändå inte. Kaklet i vårt kök är skitfult. Vitt och tråkigt med gråa/svarta fogar. Ni verkar iaf ha vita fogar =) Jag funderar på att sätta upp svart kontaktplast över kaklet,
Det ni kan göra är att byta luckorna, om ni inte får måla dem för hyresvärden. Men kolla med Hyresgästföreningen vad de säger om att måla köksluckorna, för jag har för mig att det ska vara helt okej, oavsett vad hyresvärden säger. Liksom man får lov att kakla om, både badrum och kök, utan värdens tillstånd.
Lycka till!