Matrummet ligger i direkt anslutning till köket med öppningen ni ser på en av bilderna. Jag har tänkt mig vitt tema i matrummet. Vita matmöbler (6 platser) är beställda och på väg i en något lantlig stil. Lantlig stil, shabby chic och modern stil är vad jag vill blanda in. Mina problem beskrivs vid respektive bild.
Wiola, 2010-11-17
Hej, visst är skåpet snyggt men till den stil du beskriver röstar jag för att måla vitt. För att mjuka upp lite i öppningen skulle jag satsa på hängande lyktor - så moderna eller lantliga som du vill, det är ju lätt att byta. En högre växt i "bullig" kruka kanske också kan mjuka upp lite...hoppas jag kunde bidra med några ideer, ser fram emot foton på de nya möblerna när de kommit på plats. Lycka till /Wiola
Trendstyling, 2010-11-18
Håller med nedanstående om att måla vitt samt hängande lyktor eller hängande krukväxter eller bygga in spotlights.. Kanske oxå ngt fint mindre väggord ovanför öppningen? Lycka Till i massor :O)
Bizzie, 2010-11-18
Tack så jättemycket! =)
Bizzie, 2010-11-18
Tack så jättemycket! =)
Modinskan, 2010-11-18
Tänk dig ordentligt för innan du målar ekskåpet, då ek inte går återställa efter målning, så om du någongång i framtiden vill ha tillbaka eken får du köpa nytt.
Bizzie, 2010-11-18
Ok tack! Tror inte jag vill ha tillbaka eken, är inte så förtjust i det. Även köket ska göras om i framtiden. Men tack snälla för din tanke!
Mammapappabarn, 2010-11-20
Jag hade valt att få in så mycket ljus som möjligt för att distrahera det lilla utrymmet och pelaren. Ljus inredning samt lampor, gärna som nämnts innan, spotlight i taket. Absolut inte ha en massa prylar utan ha avskalat där inne. Jag skulle nog inte välja lyktor som hänger ner utan att låta ljuset finnas diskret placerat.
Lycka till!
Hanna-sofia, 2010-12-09
Oh, jag tyckte det här kändes som ett intressant rum att göra om! Jag skulle helt klart byta ut eken mot något annat, men vitt känns lite tråkigt. Var inte rädd för att använda t.ex pasteller eller lightversioner av färger - alltså inte så skrikiga men ändå färg. Ser att du har en svartrosa tapet som är hur fin som helst! Att t.ex måla skåpdörren vit med blekrosa detaljer kan bli en rolig detalj (alltså, vitt ytterst - en liten del blekrosa - sen vitt igen).
För att öppningen ska kännas mindre fyrkantig skulle jag ha köpt fina konsoler från t.ex Indiska och sätta upp i dom två hörnen.
http://www.styleroom.se/image/scaled/normal/c9cc/1/289645-konsoler.jpg
Sen behöver du en STOR fin lampa där inne för att det ska få liv, tillsammans med eventuella vägglampor.
Lycka till!
Hanna-sofia, 2010-12-09
PS: Maskroslampan skulle ju helt klart vara episk i det där rummet! Du skulle få såå fina skuggor! DS.