Nu behöver jag er hjälp... Vi kommer att ha grått klinkers på golvet och väggarna kommer att gå i grått och vitt. Problemet är att jag inte kan besluta mig för om vi ska ha en grå fondvägg längst bak, eller om det passar bättre att göra en bakom toalettstolen och badrumsskåpet som kommer på högra sidan. Nya badrumsskåpet är 120 cm brett. Vitt med spegeldörrar. Förslag mottages...
Tangerine, 2010-11-19
beror lite på vad ni tänkt ha på bortre väggen tycker jag? ska badkaret tillbaka in (grymt litet badkar btw) el duschkabin el duschvägg?
millan81, 2010-11-19
Det kommer att bli typ en gästtoalett med bara wc-stol och badrumsskåp som inredning.
Trendstyling, 2010-11-20
Röstar direkt för att ha fondväggen där badkaret är nu, alltså rakt fram :O) Sen då ni inte ska ha badkaret kvar finns masssssa roligt att ställa dit som kan göra det riktigt snyggt och mysigt.. Lycka Till!
Finfia, 2010-11-21
Jag hade satt det gråa bakom vasken så att man inte ser det direkt man kikar in i badrummet. Dels se kommer första intrycket bli ljusare plus ens sinnen får lite mer att arbeta med sen när man går in i själva rummet. Personligen har jag få fondväggar som är rakt fram från ingången i rummet, tycker att det skapar en bättre helhetskänsla för övriga hemmet.
millan81, 2010-11-21
Det stämmer som du säger att det blir ljusare då. Men tänkte att rummet skulle se bredare ut ifall man lägger det längst bak...
Finfia, 2010-11-22
Jag tror tvärt om eftersom att den bakre väggen är rätt smal. Risken finns att rummet känns mer långsmalt om du gör den bakre väggen grå, och att den känns inklämd. Om du tar vitt på långsidan och sedan där bak så kommer de väggarna "smälta ihop och kännas längre tror jag. Plus att den väggen som vasken sitter på kommer kännas längre om den blir grå.
Men det är svårt att säga när man bara ser en bild. Om du vill brädda den bakre väggen kanske du ska testa ett långsmalt kakel som läggs vågrätt.
Line.K, 2010-11-22
Jag skulle inte göra en hel fondvägg utan kanske mer jobba med en stapel/staplar av kakel som bryter av mot det övriga. Gjorde det i badrum för nåt år sen och det blev väldigt fräckt och skapade en skön höjdkänsla i rummet eftersom att "fonden" blev smalare än själva hela väggen som den satt på :)