Ska flytta till nytt hus i januari.
Vad skulle ni gjort åt garderoberna i hallen?
Vill ha ljust? Målat, bytt ut dem till vanliga släta (om det finns dörrar som passar)
Och skulle ni målat dörrlisterna vita? Ska ha tapeten kvar i hallen, gillar den.
Och hörnskåpet i köket som är i furu. Vad skulle ni gjort åt det? Måste ha det kvar,
finns så lite förvaring i köket. Ska jag måla det i annan färg?
Är inte så bra på det här. Så kom gärna med tips.
LadyClose, 2010-11-22
Jag är osäker om kameravinkeln lurar mig att tro att man har insyn i garderoberna, är det så om man står rakt framifrån?
Personligen tycker jag att "persienn-garderoberna" var fina och om jag inte ville ha dom i trä skulle jag ha målat dom i en fin pastellfärg och valt samma färg till dörrkarmarna. Det är fint med kontraster mot det vita om man målar vitt så "försvinner" allt in i tapeten.
LadyClose, 2010-11-22
Hörnskåpet passar bra till taket, jag hade inte målat om det (jag måste vara en av dom sällsynta som faktiskt tycker om furu!)
Trendstyling, 2010-11-23
Jag hade målat om allt i vitt och/eller skaffat skjutdörrar till garderoberna, eller ta bort allt och skaffa skjutgarderober, vilket gör att det blir ännu mer utrymme. Vitt gör att det ser mkt luftigare ut och man kan ha så många andra roliga färger i rekvisita-väg. Köksskåpet skulle bli superfint i antik-vit och kanske även "borsta" det så du får lite chabby-chic känsla. Ett litet Tips: Knopparna på köksluckorna vore inte fel att byta ut även dom.. Hoppas detta hjälpte dig lite på vägen och Lycka till i ert nya hus :O)
Sockertoppen, 2010-11-23
Inom shabby chic kretsar, är såna spaljédörrar som du har i hallen det coolaste coola, då de är så lika franska fönsterluckor. Måla du dem, och kanske slitslipa lite på dem om du vill.
Dörrposterna ska naturligtvis bli vita, och vågar jag föreslå även taket?
DAUN, 2010-11-24
Måla taket ljust, och måla direkt på garderoberna också ljust "grönt" =)
country-karin, 2010-11-24
Vita dörrposter och vitt tak i både hall och kök. Jag gillar de träfärgade garderobsdörrarna men inte att de står i såna "trappsteg" att man ser så mycket träfärgad garderobsvägg, jag hade velat ha tapet på den väggen isf. att måla garderoberna i pastelliga färger som redan föreslagits tror jag skulle bli rätt rart också.
Line.K, 2010-11-25
Jag skulle ha målat taket i hallen vitt och dörrkarmarna/golvlisterna i samma vita.
Garderobsdörrarna hade jag nog brutit av med någon annan typ av ljus/vit nyans. Vad har du för nyanser i tapeten? Om det finns någon gråton i den så kanske det skulle det exempelvis vara snyggt att måla dörrarna i en ljusgrå nyans? Du skulle lätt kunna byta ut handtagen/knopparna också för att hotta upp dem lite! :)
Mammamariah, 2011-02-02
jag skulle målat allt vitt, sen satt in Beijers mirro skjutdörrar i svart och vitt glas.
sjukt nice =)
Pysselmaja, 2011-03-11
Om du vill se hur de kan se ut ommålade kolla mitt hallalbum.