Sambon vill ha en marin inredning, typ new england, skärgård och jag vill ha shabby chick.
Ibland går det hand i hand, men just i köket har jag lyckats få grunden ganska schabby. Nu vill jag pynta så att den känslan verkligen kommer fram. Jag tar det inte som en komplimang när nån säger att de gillar "blandningen av det nya och gamla" i vårt kök. Det ska vara lantligt och romantiskt.
"Typiskt tjejigt" enligt sambon. ;)
Men om ni har tips på hur man kan få in sambons stil med så mottages det varmt. Han bor ju trots allt också i huset ;)
Behöver all hjälp jag kan få med inredning och pynt nu!
eeva71, 2010-12-27
just nu har jag själv ide`torka =) men ville iallafall säga att köket är jätte fint, stort o härligt!!=)
LouiseLinblau, 2010-12-27
Ni har ett helt underbart kök,stort och rymligt och vitt! Älskar det!
Jag hade valt en tallrikshylla på den tomma väggen. En vitmålad tallrikshylla med vackra saker på. En murgröna eller hjärtan-på-tråd i en vacker kruka mjukar upp linjerna lite, ljusstakar eller ljuskoppar i fattigmanssilver, kanske ett gammalt svart-vitt foto och vackra kokböcker. Visst kan man även ha tallrikar och kryddburkar, men själv föredrar jag att göra det lite mer personligt.
Hoppas du har fått lite idéer. Lycka till!
Nassnahoj, 2010-12-27
Vilket härligt kök!
Ni har verkligen lyckats med att få det lantligt och romantiskt/mysigt. För att fortfarande ha det mot den lantliga stilen men samtidigt undvika de gulliga detaljerna som gärna föknippas med den romantiska delen så hade jag plockat upp den härliga bruna nyansen som finns i bjälkarna som avgränsar mellan matplatsen och köket.
Om man vill så kan man tolka det som att man tar in lite av New England som din man gärna vill ha :)
Sätt upp ett gammalt väggur och en gammal oljelampa på bardisken eller i fönstret så blandar man in de lite mer maskulina. Kanske några mörka korgar. Möt upp med några ljusa detaljer så det mörka inte tar över.
Lycka till!
Supersara1, 2010-12-27
superläckert kök. jag är väldigt förtjust i New England också och hade satsat på blå och bruna detaljer. någon vit hissgardin med grå eller blå text kanske, en långsmal spegel på den tomma väggen, antingen vit eller brun. lite snygga skålar och annat i vitt på bänkarna. kolla på olika album här med sökord new england så får man massa bra ideer!
Calolin, 2010-12-28
Jättefint! Mysfaktor :)
MrsPepsimax, 2011-01-06
Åååå va fiiiiint!!!! Jag skulle plocka in skomakarlampor, mycket pastellfärger i köksmaskiner, köksväg, köksredskap, fina plåtburkar i härliga färger....ja lite småtips blev det om du nu vill ha det så lantligt/flickigt romantiskt som jag själv gillar...typ leila stil =)
Lycka till!!! Kikar in sedan för att se hur det går....
MrsPepsimax, 2011-01-06
Köksvåg ska det stå...köpte en mintgrön på Rusta förra året...superfin!!!!
Natalexi, 2012-03-22
Måste bara fråga... Vart har du köpt ditt matsalsbord? Letar efter ett liknande, men hittar det ingenstans.
ninfas, 2012-11-18
Hejsan undrar oxå vart du köpt bord och stolar, och vad det heter?
ni har det så fint