Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Vågar jag?

Solbacka

Solbacka SE

Publicerat för mer än 11 år sen
Följ

Vi har en matsalsmöbel från MIO som heter INDO. Nu är jag jätte sugen på att måla den vit. Inte heltäckande utan så att man ser trämönstret igenom. Vad tror ni om det? Vågar jag?

Solbacka

Solbacka, 2010-12-31

Tack för ditt svar!

Jag vill ju ha en vit möbel och tänkte lösa det med att måla den befintliga.
Det är lite så jag tänker också, att det kanske inte blir det resultatet jag önskar.

Solbacka

Solbacka, 2010-12-31

Tack för tipset! Lasyr låter bra... Då ser man ju mönstret igenom men ändå blir den vit som jag vill ha. Jo visst är en fin som den är men jag gillar och trivs med den vita stilen och det skulle passa in så bra till mina övriga möbler i rummet. Jag har haft möbeln i 9 år och känner att den kan vara kvar några år till fast i en annan "stil"...
Tacksam för ditt råd, det lutar åt lacyr... Gott nytt år !!

Grusfia

Grusfia, 2011-01-02

Jag har jobbat på Mio och vet vad det är för möbelgrupp det handlar om och i nuläget jobbar jag på en Järn,Bygg & Färghandel. Med det sagt skulle jag vilja råda dig till att sälja möbeln och köpa en vit istället.För det är ju en jättefin grupp som borde vara lättsåld! Jag vill inte vara taskig, men det lär vara väldigt svårt att få det snyggt om man ska måla. Det är ju dessutom så att den där möbelgruppen är oljad/vaxad om jag inte minns helt fel och då blir det ännu besvärligare att få färgen att fästa och bli fin. Lycka till!

Inredningskaos

Inredningskaos, 2011-01-02

Jag tror den kan bli riktigt fin i vit! Speciellt med de fina metalldetaljerna som nog kommer framhävas ännu mer om du målar om bordet. Lasyr låter nog som det smarta valet, men om du är osäker så fråga i färgaffären om råd. Och köp en slipmaskin.. :)

/iris

Solbacka

Solbacka, 2011-01-02

Tack!

Solbacka

Solbacka, 2011-01-02

Det avgjorde nog saken... Jag tror inte det blir någon "omvandling" av möbeln. Du verkar veta vad du pratar om... Jag är tacksam för ditt svar då du jobbat/jobbar med möbler och färg.
Tack snälla för ditt svar!

Beee

Beee, 2011-01-02

Tror eller rättare sagt jag vet att det inte är några problem att få lack/färg att fästa på oljad/vaxad yta, så länge du inte väljer vattenbaserad färg, gillar personligen inte lasyrfärger, skulle isåfall välja en bets som är lite mer täckande men ändå behåller man trädets struktur och ojämnheter, efter betsen skulle jag lägga klarlack för att höja både hållbarhet och glansen!

För bästa tänkbara resultat skulle jag lämna in möblerna och för några hundralappar få allt lackerat!
Har flera års erfarenhet av möbellackering så har du några frågor är det bara att fråga på!

jca

jca, 2011-01-03

Tycker du ska sälja den på blocket. Snabbt och lätt där. Sen kan du ju köpa en ny vit grupp. Du får säkert bra betalt för gruppen och behöver kanske inte lägga emellan nåt till en ny, (beroende på vilken du köper så klart). Du spar ju en himla massa arbete. Jag har själv målat om en hel matmöbel och det tog lååång tid. Det krävs så många lager för att få det täckande på mörkt underlag.

Solbacka

Solbacka, 2011-01-03

Tack för dina råd! Jag hör av mig om jag har fler frågor :)

Solbacka

Solbacka, 2011-01-03

Tack för ditt svar och du har rätt i att det oftast blir mer arbete än man tror (vill tro) från början.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons