Jag har ett litet inredningsproblem.....Vet inte riktigt vad jag ska ha i vår lilla hörna mallen soffan och balkongfönstret Och behöver er hjälp med lite tips och ideér!! Vi är i stort behov av förvaring men vill helst inte ha en bikhylla där, samtidigt som jag vill att det ska bli en mysig liten hörna. Tavlan ska ev ner...med vad ska upp?? Vi har en vit ektorp fotölj på andra sidan soffan så en fotölj är inte aktuellt.
Snälla hjälp mig då jag är helt slut på ideér....
MVH veronica
Sarwe, 2011-01-13
Köp den lägsta expedit-hyllan på ikea (en ruta hög) och sätt den i hörnan tillsammans med den vita fåtöljen? Svårt hörn att möblera
Dorothy83, 2011-01-14
Varför möblera detta hörn över huvud taget? Man behöver inte fylla alla skrymslen och vrår....Om divanen var vänd åt andra håller, skulle det kanske blivit lite tomt. Men nu tycker jag att det blir en naturlig inramning av soffdelen och lite luft mot fönstret skadar inte. Förvarling kanske du kan få in nån annanstans...
Fast detta är ju bara vad jag tycker :)
najaden, 2011-01-14
Jag tycker att det ser lite trångt ut där Ektorpfåtöljen står nu. Flytta den till platsen vid fönstret i stället,
Sessilou, 2011-01-15
Ni har samma "problem" som vi. Vi har oxå en divansoffa och hörnet in mot fönstret omöblerat. Dock behöver man ju inte fylla ut det egentligen. Jag tycker det ser möblerat ut med er stora tavla där redan. Men om du vill ha tips ändå på hur ni kan göra så kanske ni kan flytta ert sideboard som står vid väggen vid fåtöljen och ställa den där tavlan hänger. Då blir det dessutom lite mer plats för fåtöljen där den står.
Modernretro, 2011-01-16
Jag tycker det är jättefint med bara tavlan!
Chieko, 2011-01-17
En stor pall med förvaring inuti? Eller flera mindre, olika höga? Klädda med ett snyggt tyg. Vet inte om det finns dock ;)
pubes, 2011-01-27
jag hade köpt sittpuffar med förvaringsmöjligheter och ställt 3-4 st efter väggen eller elementet. då får ni extra sittplatser + förvaring. annars håller jag med som nån annan sa, det är snyggt bara att tavlan hänger där! :) (exempel på sittpuff: http://www.rusta.se/fotpall_konstlader_svart_p95501301.html)
Emiliaw, 2011-02-11
Gör en "läshörna", fåtölj lampa en hylla som är först en rakpinne lodrätt sen hyllplan på den, du skulle även kunna sätta hyllor högst upp vid taket om ni är i stort behov av förvaring.
Hur som helst lycka till!