Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Min stora beigea vardagsrumsvägg

RosaMaggan

RosaMaggan SE

Publicerat för ungefär 10 år sen
Följ

Jag har en vägg i mitt vardagsrum, till höger när man kommer in, som fortfarande är helt tom, ca 3 m. Jag vet inte vad jag ska göra av den. Har du några idéer är de varmt välkomna! Jag är helt desperat.

Jag slänger in några bilder på hur det ser ut innanför den tomma väggen, för att ni ska kunna få en känsla för hur resten av rummet är.

tom vägg
soffa
vardagsrum
vardagsrumsmöbel
Emma_87

Emma_87, 2011-01-28

Det beror lite på vad du behöver, är det förvaring, skulle jag satsa på ett snyggt sideboard och hänga upp spegeln ovanför. Men om du bara är utefter att få bort den tomma känslan på väggen, skulle kanske en stor tygtavla passa? Eller en tavel-vägg med massa snygga ramar, Hänga upp spegeln och sätta upp ramar utefter den, kanske kunde vara nånting?
kram /Emma

Mallin

Mallin, 2011-01-28

Sideboard med en tavlellist över med lite ljus eller foton.
Eller bara väggord kanske?!

RosaMaggan

RosaMaggan, 2011-01-28

Jag behöver egentligen inte väggen till någonting. Jag har funderat på att bara hänga upp ett stort tygstycke men det verkade lite tråkigt, men jag kanske kan hitta något roligt tyg. Jag har funderat på tavelvägg också, men är rädd att det ska bli plottrigt.

RosaMaggan

RosaMaggan, 2011-01-28

Tavellist, som en del i en tavelvägg kanske… jag kanske kan ha mina, ganska många, sällskapsspel på listerna.

RosaMaggan

RosaMaggan, 2011-01-28

Jag förstår var du menar. Jag har ingen enhetlig stil och har samlat på mig grejer jag har gillat just då och blandat med sånt jag gillat vid ett senare tillfälle, och sånt jag har behövt (en ful telefon på ett gammalt soffbord). Jag får fundera och ge mig till tåls tills jag kommer på något bra.

Det lutar nog åt en tavelvägg på det stora tomma. Fast då blir det nog ännu mer inte en enhetlig stil, eftersom jag, även där, har samlat på mig sånt som är snyggt med uppspända tygstycken, inramade kort, en vacker tavla… :)

islander

islander, 2011-02-01

Mitt förslag är att du flyttar upp bokhyllan närmare dörröppningen. Vad finns till höger om soffan idag? Om det är tomt: dra med soffan upp en liten bit och ställ fåtöljen mitt emot soffan så de bildar en sittgrupp. Sätt sedan spegeln där bokhyllan står idag så reflekterar den dessutom ljuset längre in i rummet, mellan spegel och gardin kan du ställa en stor grön växt, typ palm som skapar en skön känsla i rummet samt fångar upp soffans färger.

Starfish

Starfish, 2011-02-02

väggmålning som plockar upp det gula i soffan..? jag tror att en tavellist högt uppsatt skulle vara väldigt fint också, och det behöver inte konkurrera med att man fyller utrymmet under med lite mönster som passar i resten av rummet. grön krukväxt bredvid är också bra nog och jag tänker lätta luftiga saker också typ rislampa eller.. bulliga saker.. haha... om du förstår.

hoppas det var till någon nytta ;P

hälsningar Caroline

Emiliaw

Emiliaw, 2011-02-11

Ett billigt tips är att köpa metervara (tyg) och göra en tygtavla..
tavellister.. tavelvägg, spegel, måla vägen randig /tapetsera med mönster.. m.m :-)
låt fantasin flöda, det är bara tankar som sätter gränser!

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons