Jag och min sambo måste ha haft hjärnsläpp då vi köpte tapeter till stugan. För ingen av oss gillar ju gult egentligen. Det enda vi tänkte på var att det skulle passa till furu,för vi orkade inte måla om köket.. Men mörkt o trist är det. Är det någon som har förslag på hur man kan få det hela ljust o fint,utan att måla el tapetsera om? Svår färg att få nåt att passa till tycker jag. Vill gärna ha det ev lite lantligt eller "gammalt"
Trendstyling, 2011-02-15
Hej!
Om ni inte orkar måla om och inte gillar furu, haha.. ja då finns det inte så mkt att välja på. Är iofs då att införskaffa eller måla alla möbler vita.
Mitt val hade omgående varit, *** På med målarkläderna och måla om :O)) Jag tom ser det framför mig hur fint det skulle bli med vita väggar, behåll furupanelen och dörr/fönsterposterna och ev måla era möbler vita.. Det kostar ju inte så mkt med färg men det tar lite tid.. Verkligen att rekommendera iaf :O))
Lycka till!
Sockertoppen, 2011-02-15
Är ni så lata får ni väl gilla läget, hehe! Men ärligt, vilket kök, vilka möjligheter att få det snyggt i shabby/lantlig stil! Jag hade snabbt som ögat kofotat bort halvpanelen. Får köket att se ännu mindre ut. Och den vågiga kanten under skåpet hade fått ryka. Den är för "gullig". Sen hade jag målat järnet, och haft världens mysigaste kök efter det.
Hella, 2011-02-15
Jag skulle med sattsa på att måla vitt, aldrig kul att inte riktigt "trivas" i hur man har det runt sig. Är det för jobbigt att måla om kan man ju alltid lämmna över det till en målare eller bara köpa nya vita luckor, billigare en hela skåp. bland kan man fynda på säljsajter.
Lycka till!
Hallontuss, 2011-02-16
Håller med alla andra, måla allt vitt, det kommer att bli underbart fint. Behåll panelen, den förstärker det lantliga. Men som sagt, måla den vit.
Elvira51, 2011-02-16
Tackl för tipset. Ja,det ser nog inte bättre ut än att vi får måla det vitt. Väntar bara på lusten: )
Elvira51, 2011-02-16
Tack! Nej,trivs man inte så trivs man inte. Så det får nog målas om ändå
Elvira51, 2011-02-16
Min sambo har målat så mycket vitt,så han börjar bli less på det bara : )
Elvira51, 2011-02-16
Tack för tipset! Ska ladda batterierna till en ommålning nåt tag : )
Trendstyling, 2011-02-16
Jaaaaaaaaaaaaa, förståååå vilket underbart kök ni kommer få, väntar med spänning på vita, fina, lantliga resultatbilder snart :O))) Go, go, go.....
colourmad, 2011-02-16
jag skulle satsa på tapeter från kollektionen boheme - boråstapeter. o måla panelen i en matchande kulör. det finns fina prickiga tapeter där i rosa, lila, turkost som kan passa bra.