Som sagt har vi nästan precis flyttat, då lägenheten va inrökt tvättade vi allt typ 3 gånger och då struntade vi i att de rann på fönsterna så nu ser dom ut så här.
I vanliga fall är jag väldigt huslig, men inte när de kommer till att tvätta fönster..
VAD BEHÖVER JAG INHANDLA OCH HUR GÖR JAG PÅ BÄSTA SÄTT?????
shinelle, 2011-05-18
Att tvätta fönster är det absolut VÄRSTA med att bo i en gammal lägenhet med sådana fönster :-) Det är bara den hårda vägen som gäller: ruta för ruta, med fönsterputs och tidningspapper! Alternativt anlita en fönsterputsare :-D
Tjusihusi, 2011-05-18
Tack:)
Ah jag prövar på en ruta.. kanske blir de att ringa en fönsterputsare efter de..
Linska, 2011-05-18
Efter att ha experimenterat mig fram till mitt sätt tycker jag att fönsterputsning numer inte är den värsta sysslan. Jag blandar några droppar diskmedel i en hink varmvatten. Använder en grov mirakeltrasa och tvättar en ruta och torkar torrt/putsar med Torky. Funkar klockrent varje gång!!!
Avskyr fönsterputs då det ofta blir som en fet hinna på fönstret, dessutom stänker det ofta på intilliggande rutor. Har även svårt för tidningspapper då trycksvärtan färgar av sig på snickerierna...
Lycka till med fönsterputsningen!
sangis, 2011-05-19
Hej! Jag använder Yes diskmedel, varmtvatten, och lite t-röd, Torkar bara med hushållspapper efter jag använt fönsterrakan. Hoppas det funkar även för dig!:)
RockMeRoll, 2011-07-04
Jag läste idag om något mirakelmedel som heter Fulgentin. Det ska väl, vad jag förstår, göra rent och piffa upp det mesta. Det kanske du ska prova.