3,2m långt, 2,8m brett. Supertrångt studentrum, men vill kompromisslöst få in en 60'' LED TV på en vägg, med tvbänk, golvhögtalare till vänster och höger om.
Hur löser jag säng + soffa/schäslong på bästa sätt? Vill kunna ta hem kompisar och sitta två-tre och spela playstation. Vill också få in min stationära dator jämte TV:n. Vill inte behöva sitta i sängen om ingen vet var man köper snygga Soffsängar. Menar inte bäddsoffa nu utan sängsoffa om ingen annan lösning kan ges.
Tack för din kreativitet och ditt intresse!
MamA, 2011-05-22
Kanske kunde en loftsäng längs ena långväggen vara en lösning? Då kan du ha soffan under sängen och tv/dator på väggen mittemot.
Inte lätt att få in "allt" i ett så litet rum där dessutom fönster & garderober bråkar till det hela lite.. Lycka till!
lindasfagravarld, 2011-07-16
60'' var extretm, blir inte det lite för nära avstånd med endast 2,8m som max från åskådare till skärm?
Men iaf så skulla jag möblera med TV:n på ena långvägen med kontakten och en stilren bäddsoffa med raka linjer mot väggen mitt emot. Två små enkla soffbord som lätt går att flytta åt sidan när man bäddar ut sängen. Matbord och skrivbord är nog lite överkurs att få in, du får äta middag och plugga vid soffborden ;) Kanske en enkel liten fåtölj i hörnet brevid garderoberna om det ryms för att skapa fler sittplatser. En lång TVbänk under TV:n med lådor och skåp för förvaring.