Jag skulle vilja färga om min soffa,ångrar så att ja tog en vit för ja får tvätta den ofta..andledningen att ja inte köpte en annan färg från början var ekonomin som styrde..Men har ni testat att färga om en sådan här,samt vilken färg tog ni??
Jag har bilder i andra gallerit hur mitt vardagsrum ser ut men ja funderar även här byta färg men ja vet inte..mottages gärna hjälp med det hur skulle ni ha gjort..
tacksam för den hjälp man får
MamsellZ, 2011-06-13
Jag färgade min Ikeasoffa, det gick kanon, bara du ser till att tyget är ordentligt blött innan, ja g körde en sköljning innan jag färgade. Det går också åt mer färg än man tror och man får inte packa för fullt i maskinen då blir det ojämnt.
Tror jag har bild i något album.
Lisnilsson, 2011-06-14
har aldfrig färgat tyg till soffa, men kläder och som föregående talare så flöta tyget innan och se till att ha bra med färg. =) Annars kan den bli 'dassig" i färgen. Av de två tv bänkarna hade jag tagit nr två...
mama85, 2011-06-14
tackar ja skall kolla om ja hittar ngt i dina album
mama85, 2011-06-14
Ja jag funderar på tvåan också den e väldigt fina och tar inte sådan plats som ja har nu,men den är speciel
Malvinasmamma, 2011-07-05
jag har färgat överdraget till en tomelilla fåtölj lila, det blev jättejättebra!!!! Men det går åt mycket färg, så till en hel soffa kanske det kostar en del, men det kan det ju vara värt, annars tror jag nog lätt du kan byta dig till en annan färg på nån bytessida på facebook dp de flesta (konstigt nog) vill ha vitt. Jag har själv ekeskog med vit klädsel o håller på att få spel, 3 barn o 4 katter, tjohoooo!!!!! Lycka til!!!!
LottaPotta1, 2011-09-15
Är det en ikeasoffa du har? Om färgningen inte blev så bra så finns de en hemsida som heter bemz.se.. köpte ett nytt överdrag till min tomelilla-soffa där. Finns många härliga färger o mönster där som jag tror inte finns på ikea.