tänkte måla/tapetsera en fondvägg bakom sänggaveln...
vilken av dessa 2 tapeter skulle ni tagit?
eller ska jag måla i samma färg som är bakom tavlan?
men saken är den att jag inte vet vilekn färg det är på väggen.
Tavlan är jätte fin, men jag tror inte att den passar med dina gardiner. Men man kan alltid byta gardiner till någon annan färg. Det som jag skulle göra är att välja den tapeten till höger (vit-svart-grön) som fondväg bakom sängen och resten vit. Då kan du fortsätta med dina gardiner och passar perfekt.
Om du vill ha som första bilden blir det ju helt fel att ta en randig tapet....
Gå till en färghandel, ta hem massa olika färgprover från typ " mörk orange, rost,brun, nougat brunt kanske lite rött " så jämnför du vilken färg som blir bäst.
Vart har du hittat bilden,,står det inget där vad det kan tänkas vara för färg eller tapet?
Väljer du randigt så beror det på hur mycke färg du vill ha
svart/vit/grå randig tapet med svarta gardiner blir stilrent
brun/grön/vit randig tapet med gröna gardiner gör ju att det såklart blir mer färg och då kan du säkert kombinera med en färg glad tavla som första bilden :) kanske inte på den randiga väggen men på någon av de andra väggarna som förmodligen kommer vara vita ?
Wow...det kommer bli snyggt :-) väntar med spänning på efter bilder. Gud så läckert...helt i min smak:-) vad har du tänkt förövrigt med möbler ev detaljer...färger o så vidare? Nu blev jag riktigt nyfiken...önskar jag kunde bryta mina färgval, allt här går nästan bara i svart o vitt. Lycka till
Patricia-Peru, 2011-06-28
Tavlan är jätte fin, men jag tror inte att den passar med dina gardiner. Men man kan alltid byta gardiner till någon annan färg. Det som jag skulle göra är att välja den tapeten till höger (vit-svart-grön) som fondväg bakom sängen och resten vit. Då kan du fortsätta med dina gardiner och passar perfekt.
nina77, 2011-07-04
Om du vill ha som första bilden blir det ju helt fel att ta en randig tapet....
Gå till en färghandel, ta hem massa olika färgprover från typ " mörk orange, rost,brun, nougat brunt kanske lite rött " så jämnför du vilken färg som blir bäst.
Vart har du hittat bilden,,står det inget där vad det kan tänkas vara för färg eller tapet?
Väljer du randigt så beror det på hur mycke färg du vill ha
svart/vit/grå randig tapet med svarta gardiner blir stilrent
brun/grön/vit randig tapet med gröna gardiner gör ju att det såklart blir mer färg och då kan du säkert kombinera med en färg glad tavla som första bilden :) kanske inte på den randiga väggen men på någon av de andra väggarna som förmodligen kommer vara vita ?
Lycka till
roru, 2011-07-04
tavlan kommer från "artgesit"..
jag var faktiskt i dag å köpte en provburk med färg...smörkola heter den...(857 smörkola) från alcro.
http://www.paint-paper.co.uk/Paints-Stains/Alcro/Indoor-Paints/Sober-Natur-TA-ckfA-rg-matt-wall-and-ceiling-paint-10-L/prod_1115.html#
8 rutor ner..sen 16 till höger där har du den..
ska testa den å se hur det blir....å ja..jag ska bara ha den färgen bakom huvudgaveln,resten av väggarna ska va vita..
carpediem-, 2011-07-05
Jag tycker absolut att du ska köra på den färgen på väggen som visas på bild nr.1
Byt dina gardiner mor svarta lamellgardiner.
Lycka till!
nina77, 2011-07-05
Wow...det kommer bli snyggt :-) väntar med spänning på efter bilder. Gud så läckert...helt i min smak:-) vad har du tänkt förövrigt med möbler ev detaljer...färger o så vidare? Nu blev jag riktigt nyfiken...önskar jag kunde bryta mina färgval, allt här går nästan bara i svart o vitt. Lycka till
MamsellZ, 2011-07-05
Ska du ha gardinerna kvar, den grönrandiga, byta till enb svarta gardiner, den grårandiga. Byta gardiner helt, smörkola = )