Vi vill bygga ett trädäck framför huset. Har tänkt att det ska vara längs hela framsidan och sträcka sig hitanför den stora busken. Vi har lagt ut ett vitt snöre för att få en liten uppfattning om hur stort det blir. Tror ni att det blir för stort? Vill få plats med utemöbler, solstolar och krukor. Blir det konstigt att kliva upp på trädäcket innan man kliver upp på trappen framför dörren(som också ska bytas)? Vilken färg ska man ha på träet?
Nattviolen, 2011-07-17
Nej det blir inte för stort, det är snyggare att göra ett rejält trädäck som går utmed hela huset än ett litet på ena sidan.
Jag skulle satt däcket i nivå med ytterdörren så att trapp där helt slopas. En bred trapp utmed framkant på trädäcket som välkomnar, där man kan ha urnor med blommor t.ex.
Om ni ska spara markplattorna ta vara på dom som hamnar "under" däcket och bredda plattgången som är idag så att den blir lika bred som uppfarten framför samt innanför förrådet så att gräsytan där försvinner också.
Busken kanske kan flyttas fram till sidan av uppfarten så att det blir lite mjukare form där och inte så kantigt, istället för raka hörn kanske lite avrundat med kullersten t.ex.
Jag tror det blir riktigt snyggt, Lycka till!
Rijo, 2011-07-21
Vi har oxå ett däck på framsidan, dock bara åt ena hållet. Kolla in mina bilder här eller på min blogg: http://rijo.blogg.se under renovering, så tror jag du kan se en del bilder, och kanske knycka ideer till ert bygge =). Lycka till!!!