Jag behöver hjälp! Vi har nu målat vår hall uppe vit. Vi vill såklart att trappans väggar ska ha samma färg men HUR ska vi nå?? Någon som har en smart lösning?
Om ni inte samtidigt ska måla om taket i samma vita färg eller är extremt stadiga på händerna (så ni kan ha förlängningsskaft på penslar och roller) så får ni nog hyra/låna en byggställning.
Har ni funderat på att måla trappstegen också vita? Vi målade om vår furutrappa till helt vit, med vita trappsteg och så lade vi trappstegsmattor i svart/grått just för att bryta av och för att det inte skulle bli så halt.
Jag har precis målat klart trappstegen i vitt nu! Eller första lagret är klart, det blir toppen fint ! Var köpte ni mattorna? jag har hittat på ellos men frågan är ju kvalitén!
Mattorna från Ellos till trappan som du funderar på har min mor hemma hos sig. De har säkert vari där i två år och ser ut som nya än. Så de rekomenderas! :)
MamsellZ, 2011-07-21
Om ni inte samtidigt ska måla om taket i samma vita färg eller är extremt stadiga på händerna (så ni kan ha förlängningsskaft på penslar och roller) så får ni nog hyra/låna en byggställning.
Petra84, 2011-07-22
Har ni funderat på att måla trappstegen också vita?
Vi målade om vår furutrappa till helt vit, med vita trappsteg och så lade vi trappstegsmattor i svart/grått just för att bryta av och för att det inte skulle bli så halt.
underbarahemmet, 2011-07-22
Jag har precis målat klart trappstegen i vitt nu! Eller första lagret är klart, det blir toppen fint ! Var köpte ni mattorna? jag har hittat på ellos men frågan är ju kvalitén!
underbarahemmet, 2011-07-22
Vi ska måla taket så jag förlängde penslen med ett sopborsteskaft! Nu är både vägg, lister och tak vitt så det gick att kladda på rätt bra!
Sunnari, 2011-07-23
Mattorna från Ellos till trappan som du funderar på har min mor hemma hos sig. De har säkert vari där i två år och ser ut som nya än. Så de rekomenderas! :)
underbarahemmet, 2011-07-24
Det låter kanon! Då kanske jag ska beställa dom ändå! :)