Ska inreda rummet till vänster i bild. 5x4m. Pojken(9år) har nu en ikea tromsö loftsäng. Hur ska vi fixa bästa förvaringen under sängen. Sen ska tvillingtjejerna (7år) få platsbygda sängar efter en vägg ( får inte plats med vanliga sängar). Vilken förvaring är bäst att göra eller hur skulle ni göra om ni hade fria händer :-) Gubben är duktig på att bygga så det är bara att komma på ideer, det är en bostadsrätt så vi kan bygga om. OBS! vi har 6 barn så därför är vi många ibland, alla kan inte få egna rum.
MamsellZ, 2011-08-21
Ooooooooh sånt här älskar jag! Köp hurtsar på Ikea eller begagnat, Ikeas Ivar är bra alt fläktöverskåp. Använd dem att bygga tvillingarnas sängar med längs med väggen till vänster i bild. (Fast om det är 4 m där borde två resårmadrasser gå in efter varandra?) Jag skulle nog också skippa loftsängen för egenbyggd variant med list i väggen som sängen kan vila på och hylla i andra änden som 'ben'. Ha den sängen med långsidan mot väggen till vänster om dörren. Den ena av tvillingarnas säng hamnar alltså under loftsängen.
På väggen till höger om dörren så att säga får det plats förvaring, Ikeas Expedit sväljer massor. Bakom dörren kan smala hyllplan från golv till tak svälja en massa böcker, småplock och annat. Ovanför sängarna kan man också ha hyllor. Som sängbord till loftsängen kan man ha en cykelkorg och så smala hyllor för smågrejs vid sängen. Vill man och kan man kan man använda en skiva att ha sängen på (som förstärks så klart) då använder man hela bredden men har en 90 madrass ovanpå, då kan man invid väggen få förvaring antingen öppen som den är (man skruvar fast resårbottnen i skivan, borra gärna hål i skivan för ventilation) eller så bygger man en låda med lock där.
MamsellZ, 2011-08-21
Gjorde en snabb ritning i paint, ligger i mitt album med ditt nick som namn.
oma, 2011-08-24
Hej! KIka mitt abum! Ha de fint!