Nu ska ny platt tv införskaffas och i samband med det ska vi passa på att göra om i vårt tv rum.
Men, frågan är bara hur??
Snälla ni - kom med massor av förslag.
Det här gäller:
I övriga huset som är ett modernt funkishus har vi en rätt klassisk stil, mycket ljusgrått, vitt, lila. Howard soffor, vita textilier, inslag av ek, glas, silver...
I tv-rummet finns följande, som kommer att finnas kvar:
Golvet är av ek
Snickerier och tak är vita
Soffan är mörkgrå
Gardinerna vita.
Resten kan bytas ut.
Det jag undrar är:
1. Vilken tapet hade ni valt i detta rum? Jag behöver inte ha fondvägg utan är nog med inne på en färg/ tapet i hela rummet.
2. Vilken färg och form på mattan hade ni valt?
3. Vilken färg / modell på tv bänk hade ni valt?
4. Taklampa?
5. Soffbord?
6. Färger???
För er info som kommer tv:n att sitta helt platt mot väggen, den kommer att vara lite större än den vi har, men med väldigt smal ram.
Ett STORT tack på förhand!!
v.persson, 2011-08-24
Att sätta tvn på en vridbar arm kan vara ett förslag för att lösa kinnect problemet (som jag själv lider av). Isf skulle ni kunna vrida ut tvn från väggen mer mot trappan så inte soffbord m.m är ivägen för spelandet!
Till det skulle jag köra en tv bänk med separat skiva - t.ex. köpa en på ikea eller bygga en helt egen, men låta den stå ca 1 dm ut från väggen, lägga på en skiva med ett utsågat hål där sladdarna kan löpa när man vrider på tvn.
Liva34, 2011-08-30
Något som är väldigt snyggt till ert fina ekgolv är vita/beige tapeter med lite glans i, vi valde enkla randiga som är såå snygga till ekgolv, då kan ni ha vilken färg ni vill på kuddar/gardiner osv. Men jag hade nog tagit en del vitt/varm grå så det går igen i er soffa, tvbänk och gardiner. Kanske gråsvarta mattor från Ikea, två st bredvid varandra för att täcka framför soffan (ryamattor för 399/st) Vita satsbord som är lätta att flytta undan.
Jag hade nog även ställt in en stor grön växt på golvet. Lycka till!