Vårat kök går i lantlig/romantisk stil och jag vill köpa stolsdynor till köksstolarna. Det finns många fina med volang, eller en kant som hänger lite nedför. Frågan är bara vad jag ska ha för färg. Vita är ingen idé då jag har småbarn som sölar. Jag har hittat stolsdynor i ljung men är osäker på om det passar. Det får gärna vara matchande gardiner, en hissgardin ska det vara. Jag har svarta krukor i fönstret, kan hända att jag byter ut dem till vita. Tapeten är som ni ser vit med svarta stora rosor. Så snälla hjälp mig!
Trendstyling, 2011-09-06
Om inte vita, tycker jag gråa :) Grått/silver passar alltid bra i lantligt..
Ha en fin kväll!
MrsHelgesson, 2011-09-06
Tror du verkligen att grått passar med tapeten då? Det får bli en ljusgrå nyans i så fall. Jag har bestämt mig för en vit hissgardin då köket är så litet. Det ska liksom hänga ihop med andra rummen. I vardagsrummet tänkte jag köra på tunna knytbandsgardiner i lin. Jag har färgerna vitt, silver, beiget och grått.
Trendstyling, 2011-09-06
Såklart den gör... Vitt, grått och svart går hur bra som helst ihop, det är sk "grundfärger" sen kan man bryta av med alla möjliga färger om man vill tex till vår/sommar såsom cerise, turkost, grönt, rött, lila osv :))
Såg direkt framför mig grått på dina stolar, kommer bli jättefint :)
oma, 2011-09-09
Randiga tyg på dynorna! Det är ju aldrig fel att blanda olika mönster. Kanske ett vävt randigt tyg med vita och mörkgrå/svarta ränder. Du kan ju även köpa en vaxduk och sy dynor av. Finns väldigt fina linnevaxdukar, lätta att torka av när du har barn med!