Ska få nytt golv i köket snart. Blir linoleum, eftersom det är en hyresrätt så har vi inte så mycket att välja på... Så nu behöver jag er hjälp snabbt! Vilken av dessa två nyanser tycker ni?
Golvet ska passa till både köket och hallen, för jag tänkte ha samma golv i båda rummen... om inte ni är emot det ;)
Jag lutar mest åt det ljusa... är det ett misstag?
kodak, 2011-09-20
bild 2 tycker jag är fin alltså den mörka
Linska, 2011-09-20
Nr1 är mitt val! Gillar ljust =)
Dessi, 2011-09-20
LÄTT det ljusa golvet! Det tycker både Jonas och jag. Eftersom er hall redan är så mörk, så tror jag det ljusa hade blivit toppen!
Jonas undrar om ni redan har snö?
travellingcat, 2011-09-21
Tack för din kommentar :)
Tack, jag gillar också ljust :)
Vad kul att ni båda tycker det :) Precis, den ljusa som jag är inne på att välja. Vill inte ha det ännu mörkare i hallen :)
Haha, nej vi har inte snö än... ;)
FrkHansson, 2011-09-21
Hade definitivt valt det mörka. Blir fin kontrast till kakel och luckor och ser coolt ut till den kommande mattan. Tror det kan bli "jolmigt" - liksom odefinierbart med bara ljusgrå färg - med det ljusa golvet i hallen. Tapeten kanske är i en lite annorlunda grå nyans? Bättre att ha en extra lampa kanske?
FrkHansson, 2011-09-21
Mer förslag: stor spegel med silverram på väggen där byrån står och lampa på byrån. Ljust och färgglatt draperi framför dörren och bort med golvlampan.
Förstår inte riktigt hur du menar, "jolmigt"? Tapeten i hallen är lite åt lila hållet...
Tack för förslagen. Vill inte gömma dörren, däremot skulle jag kunna tänka mig att dölja jackorna och skorna med ett draperi :)