Har bott här nu i några år redan men vet inte vad vi ska göra med framsidan...Utsidan är mörk och eftersom vi inte ahr någon vägbelysning så syns nästan inte huset i höstmörkret. Mera och ny utebelysning ska göra men har inte bestämt vad och hur ännu...
Ge kommentarer och tips!
Kackholm, 2011-09-25
Måla allt trä vitt, sätt in vita spröjs, vita hängrännor... Tänk lite engelskt... Gilla teglet för min erfarenhet är att det inte blir bra att måla.. Och de firmor som idag sätter pust ..ja jag vet inte om de verkligen vet hur man gör..för så många hus jag sett med sprickor, fuktfläckar eller där hela pustflak ramlat av. Det finns många fina buskar med vita blommor; syrén, hägg, schersmin...buskar med röda, gula blad på hösten som lyser upp. Ta ljusa gångplattor eller ljust grus på gångarna. Vit sjösten utmed fasaden.... belysning på det som är vitt..det går inte belysa det mörka för det äter upp ljuset. Hoppas att du tycker något av mina idéer kan vara till hjälp. Lycka till! /Elisabeth
carintyra, 2011-09-25
Våra grannar har liknande hus, de har satt en ljusslinga utmed/under takutsticket, lyser toppenfint när det är mörkt! Ser att ni har några fina buskar och tjusiga träd, varför inte belysa dem på vägen in till huset?