Han ska få börja sova i sitt eget rum snart men jag vill att det ska vara klart så det är mysigt där. Tips och ideer på hur jag ska inreda min sons rum, vart ska jag ställa hans möbler för att få det trevligt och en bra yta för lekar?? Vill ha mer förvaring till leksaker, böcker mm
hcmk, 2011-10-18
Hej. Antar att de kommer in en säng istället för soffan. Sängen skulle jag ställa där soffan står.
Ställ 2 sådana bokhyllor http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10103088/ mot väggen där byrån står om de får plats med 2 st. Där kan man ha många korgar eller lådor till förvaring. Om du ska sitta där inne någon kväll eller då han skriker eller leker skulle jag ställa in en bekväm fotölj och ställa den mot väggen med stjärnorna. Ställ byrån framför fönstret om du ska ha kvar den. Och ta bort stolen från rummet. Ställ korgen med djur på byrån t.ex eller låt den stå kvar på trälådan men ställ då den mot väggen med stjärnor. Lägg en stor mjuk matta på golvet så han kan ligga mjukt på golvet. :)
Lycka till. :)
Trendstyling, 2011-10-18
Hej!
Ser att ni har fler garderober intill dörren, måste den svarta vara kvar? Isåfall byt plats på den. En garderob bör inte stå intill ett fönster. Får tyvärr ett ihoptryckt/rörigt intryck. Troligen som nedan säger har ni säng? :) Ett barn mår (enligt sägen) bäst att sova intill/nära fönster, så placera gärna sängen där garderoben idag står.
Tillför en stor härlig matta på golv för lek, bus och gos, gärna även några stora kuddar.
Ska ni behålla soffan? Tillför gärna ngn mindre läslampa/golvlampa i hörnan ist för mysiga bok och gos-stunder.
Tillför även som nedan säger med bokhyllorna "vita" blir fina där byrån idag står och placera byrån på den gröna stjärnväggen. Ta även bort stolen invid fönster.
Det ser även ngt "rörigt" ut på fönsterbläck, mitt förslag är att ta bort en av växterna och ta vita krukor till de två som är kvar och organisera lampan & BUS lite mer organiserat.
Gardinen gör sig inte riktigt "rätt" här i färgerna, mitt val hade varit en enfärgad vit, med ev ngn mönster i i grönt eller turkost, men inte för mycket mönster då ni har stärnväggen :)
Lycka till!
Zoon, 2011-11-01
Jag har bara ett litet mini mini tips. Jag skulle ha lagt ett litet plaströr längst ner på hissgardinen som man rullar upp, så att det blir rakt. Personligen tycker jag att det är snyggare och att det blir mindre "rörigt" av en sån liten detalj, men det är ju en smaksak.