Har tröttnat ordentligt på vardagsrummet.
Jag trivs väldigt bra med mina möbler, dock ser det så tomt ut överallt, anledningen till att det inte är mycket på väggarna är för att jag inte gillar tapeterna. Ska jag ha upp någon tavla så måste den vara stor. (3.70 till tak). Mina fönster är stora gamla fönster som man kan "sitta i".
Har funderat på en skänk och en fotovägg över, men vet inte riktigt om det skulle passa in.
Tips på ommöblering tapeter/målning och diverse tavlor som passar?
Då jag inte är miljonär (ännu) så uppskattas alternativ för en tjej som bor ensam med en normal lön :)
FrkHansson, 2011-11-08
Men guuuud vilken cool lägenhet, fantastiskt snygg! Jag skulle meddetsamma bytt till hellånga gardiner. Kanske med lite glansig yta i en färg som går ton i ton med tavlan, djuplila...? Eller kör dubbla gardiner (hellånga), alltså vita tunna under och kulörta gardiner "ovanpå" - fyra gardiner alltsomallt i vardera fönstret. Funkar säkert även med mönstrade långa gardiner och enfärgade kuddar/pläd istället. Ser inte riktigt färgerna i tavlan, men tycker du ska utgå från den vad gäller kuddar m m. T o m en knallgul kudde kan ju vara snyggt om det nu råkar vara en NY-taxi på tavlan! Sänk sedan tavlan ovanför soffan minst 20 cm. Jag skulle tagit bort det röda helt. En maffig ljuslykta stället för de blå ljusstakarna (finns cylindervas c:a 20 cm i diameter på Granit) med ett blockljus. Sätt de blå ljusstakarna i ett av fönstren. Flytta golvlampan till endera sida om soffan. Brukar ibland vara rea på riktigt stora bokstäver, kunde vara fint med ett stort "E" t ex i ena fönstret . Har du råd så funkar förstås en stor växt (palm) istället för golvlampan framme vid fönstret. En stor spegel (med silverram) kan stå på golvet lutad mot bortre kortväggen. Har du fina tidningar (tjocka med vita ryggar) så kan det ju vara snyggt att lägga dem i prydliga högar på undre hyllan av soffbordet. Eller så travar du dem i flera högar längs med kortväggen. Ovanpå en eller två tidningshögar längs väggen kan man luta en eller ett par tavlor/svartvita stora foton mot väggen.Tja, så tycker jag.
Trendstyling, 2011-11-08
Hej...
Finns många olika möjligheter :))
Jag skulle istället föreslå en stor rektangulär spegel som placeras på längden ovanför soffa. Gärna med vit ram, på detta sätt inger det ett "större" rum. Du bör (vad du nu än väljer) att inte placera inredningen för högt upp. Alltså tex den tavlan du har nu bör flyttas ner ca 30 cm. Se tex i mitt Homestyling-album
http://www.styleroom.se/album/22758
Du bör vara Jätteglad att du har så högt i tak :) jag skulle vara överlycklig, för med små medel kan man placera en massa inredning och ändå få ett luftigt intryck ;o)
Vill du inte ha tavla, spegel... Varför inte ett stort skynke/tyg?
Ex..
http://www.husmanhagberg.se/Objekt/?objectid=OBJ22924_1154110274&source=hemnet&showimages=true
Väggen som idag är tom, tycker jag verkligen att du ska skaffa en skänk och en photo-wall ovanför.. Jätteläckert... "Samma sak här, tänk på att inte sätta tavlorna för högt upp" Och/Eller sätta tavellister med en massa tavlor på, ljus, miniväxter mm.
Lycka till med allt :)
Goa hälsningar
Natalie
Trendstyling, 2011-11-08
Ps...
Gärna även lite mer grönt både i fönster och på golv.. tex stor golv-växt till vänster om den nya skänken :)
NattTroll, 2011-11-08
Tycker du ska måla väggarna vita för då kommer det nog kännas mer lyxigt och högt i taket. Långa gardiner ska du ha! står inte ut med tomma fönter. Tycker stora gardiner ger mys känsla och sedan massa kuddar och filtar i martchande färger. Tanke på lägenheten ser ganska så stor ut så tycker jag en ljuskorna i taket skulle nog se lyxigt ut. fina krukor och växter i föntrena och en hög funster lampa i varge fönter. Golv lampan kan du ställa nära soffan istället. en stor rund rya matta under soffbordet skulle nog vara finare än en fyrkantig tanke på att bordet är runt. Och så blir det inte så stelt. tycker du ska få in mycket mysfärger som mörk lila eller blod rött eller något. Så kommer rummet att bli varmare. tycker därför du ska ta bort tavlan över soffan och dom blåa ljustakarna och den röda filten. Över soffan vet jag inte riktigt vad du ska ha men något stor väldigt stor tavla hade nog varit snyggt. Eller tre sst avlånga tavlor som jag har haha. du kan kika här: http://www.styleroom.se/album/25637
Ite samma motiv kanske men något annat kul. Jag gillar inte när rum känns för stora så tycker inte du ska ha en spegel över soffan. på den tomma väggen längst bak i rummet kan du ju göra någon kul tavel vägg eller något kanske plasera någon hög växst eller något.
Tycker du kan lägga den fina får fällen i soffan med:) eller någon fin bokhylla kanske med vackra böcker i.
NattTroll, 2011-11-08
Ser att jag stavar helt åt helvete men hoppas du förstår vad jag menarXD lycka till!