Har köpt ett radhus som verkligen är i behov av renovering. Jag behöver tips och råd på hur man skall få det riktigt snyggt, både gällande val av tapeter/färger, men också ifall man helt enkelt skall göra större modifieringar. Bilderna är mäklarens bilder och möblerna på bilderna är alltså INTE våra.
Sabinaa, 2011-11-17
I badrummet hade jag målat allt trä i vitt och sedan målat/tapetserat (om det är en tapet jag ser) i någon snygg grå nyans där det i nuläget är ljust. Bytt toalettsits och badrumsskåp. Vet ej hur du känner för det gröna handfatet men jag personligen hade bytt ut det också.
Sabinaa, 2011-11-17
Om det är den lantliga stilen i resten av huset du är ute efter så se "Lillakoppen" här på styleroom, absolut mysigaste huset på hela styleroom med massvis av inspiration.
Jackie85, 2011-11-18
Vi kommer ge oss på en totalrenovering i hela huset så väggar, porslin etc kommer rivas och tanken är att WC skall bli supermodernt. Svart glitterklinker på golvet, svart kommod och ett frostat vitt glashandfat med en blandare som ett "vattenfall" samt en måttbeställd STOR spegel över. Så WC't är i princip klart förutom att vi inte vet vad vi skall ha för färg på väggarna eller tapet...Jag såg att jag glömde skriva detta....Just den där lantliga stilen som du nämnde kommer vi köra i kök och sovrum däremot så jag skall absolut kolla in i Lillakoppens album. Tack så hemskt mycket :)
BIBBI1, 2011-11-25
bild 1 måla träpartier vita eller grå bild 2 måla taket vitt i övrigt vita väggar i alla rummen och trappor och trädetaljer vitt