Jag har nyligen fått renoverat hemma men jag har stora problem med att komma underfund med hur jag ska göra i mina barns rum.
De har turkosa väggar och eklaminat som golv.
Hjälp mig med färgtips och inredningsidéer.
Det står helt still här. Är en pojke och en flicka som delar rum och de är i skolåldern båda två.
trampdynor, 2012-01-07
rent spontant tänker jag att som Jolly att de ska ha varsin bättre sänglampa så att den ena kan läsa när den andra vill sova, en varsin hylla på insidan skulle göra lite av ett nattduksbord på samma gång, kanske en spot och sätta den själva hyllan högre upp så tar inte lampan så stor plats. Det finns ju jättebillliga hyllor på IKEA och liknande (först i tanken kom deras lack hylla upp).
Sen vet jag ju inte hur långt det är mellan väggarna där fönstret är men tycker det ser ganska långt ut, där skulle jag nog ha ett långt avlångt bord, kanske ett väggfast så det verkligen håller sig uppe med två som ska få plats. Typ något sånt här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90071168/
på bordet skulle jag ha lite pennställ i mitten med färgpennor och sånt och varsin bra lampa så att barnen kan sitta där och hålla på med sitt.Givetvis också varsin bra skrivbordsstol. Sen vet jag inte hur gamla dem är men en expedit hylla också ifrån IKEA skulle nog bli fint där skrivbordet står nu som dom kan förvara sina böcker, prydnadssaker om dom har det, ramar med bilder på dom tillsammans kanske och lite annat som dom tycker om i. Sen skulle det vara mysigt att där byrån och skattkistan är nu ställa en fin lite äldre (eller ny för den delen också) fåtölj med lampan in mot sängen till så att dom har en liten läshörna. Men jag vet inte om det skulle få plats.
Lite tavlor och en avlång spegel där nattduksbordet står nu skulle nog få det lite roligare och bebott också :)
Hoppas du fått lite nya idéer i alla fall och lycka till :) lägg gärna upp bilder sen så får man se hur det blev.