Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Köksrenovering

Visa original-inlägg

Sida 2 av 2:

malinbee

malinbee, 2012-01-30

Det var inte diskhon som jag tänkte skulle flyttas, utan häll/ugn :)

saras

saras, 2012-01-30

Smart tänkt där! ;)
Det kräver ju dock att jag inte har något framför fönstret - och jag skulle så gärna ha en bänk där, men jag ska testa rita köket utan att ha något där :)

Stina_L

Stina_L, 2012-01-30

Hej. Jag tror du kan ha grått golv och svarta luckor utan att det blir för mörkt. Om du är rädd att tröttna på kaklet tycker jag att du ska sätta en glasskiva där man normalt har kaklet. Då kan du tapetera eller måla bakom den, och byta färg eller tapet när du tröttnar. Stora lådor nedtill i köket är sååå mycket bättre än vanliga skåp! Du kommer åt längst in utan problem, så det rekommenderar jag verkligen att du tar på så många ställen som det går. Superpraktiskt och snyggt! Det blir så enkelt att använda hela utrymmet så det känns som om de rymmer mer än skåp också. Därför kan du eventuellt vara utan något skåp upptill istället och på så sätt få det luftigare. En hylla på väggen, med bara snyggt porslin är ju superfint. Om man dessutom har belysning under blir det extra mysigt. Lycka till!

malinbee

malinbee, 2012-01-31

Klart du kan, men du kommer förlora mer på det än du vinner.. Och jag tror det kommer de lite skumt ut.

Men! OM du nu så gärna vill ha nåt där, så välj de lägre skåpen som är gjorda för att ha ovanför kyl/frys som är 60cm djupa. De finns i 35 och 57cm höjd.. Då kan du ha sockel på dem så det åtminstone blir enhetligt. Har du det som är 35 så kommer du ju kanske få en bänk som du kan sitta på dessutom (plus att det inte döljer hela elementet).
Att räkna med att du kan ha det som arbetsyta kan du nog glömma, då 70cm höjd är alldeles för lågt för något sådant.

malinbee

malinbee, 2012-01-31

Om du väljer att ha dem som sittbänk så lägg samma bänkskiva som du har i resten av köket där, och lägg lite fina kuddar osv :)

malinbee

malinbee, 2012-01-31

Stina L: Nackdelen med öppna hyllor är att allt blir dammigt, så man måste diska det innan man kan använda det.. Då är det snyggare att ha ett skåp med snygga glasluckor :)

malinbee

malinbee, 2012-01-31

Jag håller inte med Stina L där uppe, jag tror att ett helsvart kök med grått golv kommer bli väldigt mörkt. En idé är ju att ha svarta luckor nere t ex, och en annan färg, eller glasluckor på väggskåpen.

Jag är inte helt säker på hur man monterar sådana där glasskivor, men inte säker på att de är så enkla att ta bort för att byta ut det man har bakom. Man lär behöva ha silikon runtom så det inte smyger in fukt osv. Kolla upp det :)

saras

saras, 2012-01-31

Tack för tipsen! Öppna hyllor kan jag inte ha. Jag är inte tillräckligt duktig på att städa ;)

saras

saras, 2012-01-31

Som det är planerat nu så skulle vi inte ta bort sockeln (som det är på bilden) utan ta bort den översta lådan som är under fönstret. Men på Ikeas köksdesignprogram kunde man inte göra det.

oma

oma, 2012-02-07

Det kommer självklart bli mörkare i köket med svarta luckor och grått golv. Men gillar du mörkt så är de inget problem ju. Sen kommer blanka luckor reflektera ljus.
Jag tycker inte du ska ha någon bänk framför fönstret. Du kanske kan ha en lägre sittbänk som fler gett förslag på. Eller någon annan typ av sittplats. Kan du inte testa med ett färgat kakel ihop med den andra köksinredningen i datorn innan du bestämmer dig? kanske inte går.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Föreg.
  • 1
  • 2

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2019

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons