Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp till barnens rum

mme

mme AT

Publicerat för over 13 years sen
Följ

Jag håller på att planera mina barns rum i huset vi håller på att bygga men jag behöver lite hjälp med vilka färger jag ska välja till väggarna.

Båda rummen är på ca 13 kvm (3x4 m) fönster åt söder på ena kortsidan och dörren på andra kortsidan. Golvet kommer vara i oljad enstavig ek.

Det kommer vara sovrum, dom har ett annat gemensamt lekrum så jag vill ha mjuka färger som ger lugn.

Möblerna är vita och i övrigt är det bara mattorna på bilderna som kommer följa med till nya huset, det är fäger från dom jag gärna utgår från. Barnen är två flickor, snart 3 och 1,5 år gamla.

Vill ni hjälpa mig med väggfärger och även färger till övrig inredning (gardiner, lampa mm)?

Goa_tess

Goa_tess, 2012-01-28

Den mörkrosa färgen i båda mattorna skulle jag spinna på, ev gröna detaljer i 1.5 åringens rum och orange eller ljusrosa i stora tjejens rum, och så minst 2 väggar vita med typ ramar målade i dom färgerna istället=)

shandi

shandi, 2012-01-29

Jag förstår att du kanske inte vill ha så mycket vitt i väggarna eftersom möblerna är vita? :) Annars hade jag kört på vita väggar, fast en fond med nyanser som går i mattan. Då blir det lätt att byta ut då de blir äldre och vill bestämma lite själv över inredningen :) Skulle även kört på detaljer då i de färgerna, så som gardiner, kanske i grönt? Sängkläder osv. Några fina hyllor på väggarna med tavlor på barnen eller "leksaksprydnader" typ sådanna doppresenter osv :) Kan nog bli väldans fint tror jag! Kanske någon sådanhär lampa? http://www.babysmart.se/lampor/631-taklampa-ljusrosa.html

Stina_L

Stina_L, 2012-01-30

Ljusgröna väggar till mattan på bild 1 vore jättefint! Sedan kan du ha alla möjliga rosa och kanske citrongula detaljer till. Till bild två tror jag på ljusgula väggar med rosa och kanske ljusgröna detaljer till. Det finns söta vägglampor som ser ut som blommor på IKEA. Jag tror de blir jättefina mot en ljusgrön eller ljusgul vägg; http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00097097/

Karrolotte

Karrolotte, 2012-01-31

Kika in på mina barns rum så får du kanske lite inspiration. =)

mme

mme, 2012-01-31

Jag funderade lite på mörkrosa men var rädd att det blir lite för mörkt. Grönt i lilla tjejens rum och ljusrosa i stora blir fint som detaljer, tror jag.

mme

mme, 2012-01-31

Vita väggar tycker jag är tråkigt, framförallt i sovrum. Vi har lite "leksaksprynader", håller med dig om att det blir säkert blir fint. Alla andra leksaker får vara i lekrummet.

mme

mme, 2012-01-31

Blir inte ljusgrönt och ljusrosa lite kallt som färger i sovrum?

mme

mme, 2012-01-31

Den rosa färgen på väggarna i din stora flickas rum var väldigt fin och varm. Inte alls mörk som jag trodde det skulle bli med en så pass mörk färg, bara mysigt. Sambon tyckte också om den färgen, så vi får försöka hitta en likadan.

Goa_tess

Goa_tess, 2012-01-31

Inte om du använder mörkrosa som en fond, hela rummet blir nog för mörk, annars går ju en mörkrosa vägg och 3 ljusrosa och så samma fast grönt i det andra rummet, och så i det helrosa använder du grönt som accentfärg och ljusrosa i det gröna rummet!

Erni

Erni, 2012-02-01

randig vägg är alltid IN, du kan kombinera flera färger från matan ... precis som jag gjorde

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

• 1
  • 2
Nästa

Sida:

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2025

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons