Hur skall jag välja att möblera vardagsrummet? Jag skulle vilja få in någon mysig soffa som fungerar att ligga och titta på tv i, men jag vill också kunna ha gäster och sitta bekvämt mitt emot varandra.... Vill såklart undvika att det känns övermöblerat eller "uppradat" med möbler...
ninor, 2012-02-07
Jag skulle antingen ha bytt plats på soffan och fåtöljen, eller valt att ha en soffa med divan/schäslong där fåtöljen nu står. Kanske med någon sittpuff eller liknande till?
FrkHansson, 2012-02-08
Skulle också vänt soffan, försökt ha den i hörnet, med divan eller som hörnsoffa. Då kan du ju använda väggen där soffan står nu till att ha en förvaringsvägg med t ex låååång bokhylla eller sidebord eller något.
oma, 2012-02-08
Testa att sätt soffan på väggen som är tre m. Placera två fåtöljer mitt emot och emellan ett bord. Så kanske du kan placera tv:n på väggen som är 4.5 m istället? Eller blir det för tight? Då kan du ha en en bokhylla på väggen där tv:n står nu(om du är behov av förvaring). Testa att rita upp det också. Vilket program retar du i?
sstrand, 2012-02-08
Jag tror att det skulle fungera om man bara ser till ytorna... Problemet är att fönstren går nästan ända ner till golvet, den vill man ju inte gärna möblera bort ;-) Det ser likadant ut i köket, så bordet kommer inte att stå riktigt så nära fönstret heller.
Det är ritningen från prospektet, jag är oskyldig.