nya golv i hela lägenheten snart klart, och nya tapeter i köket, snart ska luckorna bytas ut mot vita med långa silvriga handtag.
problemet: jag KAN INTE bestämma mig för vad jag ska ha för gardiner i tvrummet och köket. gillar inte så mycket jätte glada färger. men känns tråkigt med bara vitt och svart överallt? tips?
ninor, 2012-02-16
Vad kul, vi har samma tapet i vardagsrummet och i princip likadant golv. :-) Jag valde att sätta upp gråa sammetsgardiner i mitt vardagsrum. Det kan tyckas tråkigt, men det är lätt att få en helt ny look på rummet med hjälp av detaljer i olika färger. Kostar ju inte så mycket att köpa någon liten lampa i en speciell färg, eller nya överdrag till kuddar etc. Så det går ju alltid att få färg i rummet!
Rent spontant täcker jag att det vore fint med några vita/beiga gardiner i köket i någon tunnare variant??
Stina_L, 2012-02-16
Det här ser fint ut tycker jag;
http://www.google.se/imgres?q=m%C3%B6rklila+gardin&hl=sv&sa=X&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4ACAW_sv___SE450&biw=1140&bih=472&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=BstgF5eJpbFV5M:&imgrefurl=http://homestylist.blogg.se/2010/december/lackra-lyxiga-gardiner.html&docid=BETr37zqm9PJoM&imgurl=http://homestylist.blogg.se/images/2010/gardinerfrhimla_122595254.jpg&w=400&h=435&ei=ezc9T-z3JeOO4gSBzLiBCA&zoom=1&iact=rc&dur=350&sig=109843357183056840312&page=1&tbnh=126&tbnw=116&start=0&ndsp=13&ved=0CGIQrQMwCA&tx=32&ty=72
life_, 2012-02-16
jag har varit så sugen på sammetsgardiner men inte hittat några! sant det går ju att ha vitt eller ljusa och sedan lägga till andra färger i inredningen.
life_, 2012-02-16
jaa det låter ju bra, och längtar efter att lägga ut mattor, men har en valp så just nu får jag leva med kalla golv utan mattor.
ninor, 2012-02-16
Jaha, jag som tycker jag ser sammetsgardiner överallt. Men jag kanske är lite skadad, har en mamma som är leverantör av bl.a. hemtextil så jag har sett mycket *s*
Det bör finnas på bland annat coop forum, hemtex etc (vet att hon säljer dit). Om du är nyfiken på vilket affär som kan tänkas ha i närheten av dig så skicka ett meddelande så kan jag kolla det isåfall. :-)
NattTroll, 2012-02-17
Fasten du väljer färglösa gardiner behöver ju rummet inte bli trist. Du kan ju byta färg på kuddar, mattor, dukar osv istället och ha mycket växter och fina tavlor så kommer rummet kännas varmt endå. Belysningen är ju viktigt det med. Så jag skulle nog kört på svarta eller vita. Många gillar ju ljusa rum så gör du det så kör på ljust men jag gillar när det är lite mörkt så skulle nog kört på något svart i köket. Vita i tvrummet kanske med något enkelt mönter i. Kan du ju ta upp i kuddar och så sen med så blir det lite roligt med väggen med. Sen så finns det ju "neutrala" färger som inte sticker ut så mycket med. Men det är ju en smak sak. Jag gillar mossgrönt! Mörk grön som passar super fint tillsammans med svart och vitt. Skulle nog passa i ditt hem med Men det är som sagt en smak sak finns massa fäger som inte sticker ut allt för mycket med endå är en fräg. Som "brom rost röd" mörk mörk lila :) annars så köper du kuddar du gillar först och finner gardiner som passar in till dom efter det:)
jennei, 2012-02-19
Tror det kan vara snyggt med en hissgardin i köket också, en ganska enkel enfärgad eftersom det lätt blir rörigt mot tapeten annars. Annars tycker jag att det kan vara snyggt med ett par enkla veckbandsgardiner.
Hade satsat på samma färgskala på matta och gardiner i vardagsrummet och ett par färglada kuddar samt någon pläd i soffan om du vill ha lite mer färg. Finns ju många fina ljuslyktor med mera också som man kan piffa upp med. Själv gillar jag inte när det sticker ut för mycket så här är hela hemmet i samma färgskala med grått, vitt och svart ;-)
Ska bli spännande att se resultatet. Lycka till! :-)
Jej, 2012-02-20
Hej!
Blev helt kär i din fondtapet i vardagsrummet!
Måste, bara måste fråga vart du köpte dem!? :)
life_, 2012-02-20
tyvärr har jag ingen aning :/ den var där då jag flyttade in. lucky me!