Ber om ursäkt för ett lite dåligt städat rum och hastigt tagna bilder men jag hoppas ni kan hjälpa mig ändå.
Jag känner att mitt sovrum är väldigt kalt och vill ha det mer mysigt och romantiskt.
Bor fortfarande hemma och studerar vilket betyder att jag inte har världens budget men kom med alla tips ni har!
jennei, 2012-02-25
Min första tanke var att hänga upp gardiner. Gärna så att de sitter lite bredvid fönstret så de inte tar bort allt ljus därifrån. Ett par färgstarka krukor (t.ex. samma färg som överkastet) med ett par gröna växter i.
Det är ju väldigt vitt med både väggarna och möblerna så jag hade förmodligen helst velat lagt in ett mörkt golv, ett budget alternativ är en stor matta som täcker den mesta golvytan. Antingen en stor ram/tavla vid garderoben eller flera mindre. Lite tankar från mig i alla fall. Lycka till :-)
FrkHansson, 2012-02-27
Jag skulle nog helt byta ut kuddarna på sängen mot orange, turkos, rostfärgade, blanda med fina mönstrade från Indiska t ex, de har jättebilliga kuddar och behåll ditt fina överkast! Köp en ljus matta - vit eller beige - så stor som du har råd med, eller kanske ett par vita fårskinn på golvet. Matcha gardinerna med kuddarna eller med nån färg i den mönstrade kudden t ex och ta bort den svartvita hyllan/dekorationen t v om TV:n. Voila - mys!!
xkelah, 2012-03-19
Måla väggarna i en mörkare färg :)