Hej!
Flyttade ganska nyligen in i ett radhus. Jag håller på att renovera mitt rum men har stora problem med att få till en bra planlösning, behöver er hjälp!
Jag ska antagligen köpa dubbelsäng och vet inte hur det ska få plats.. Sen vore det kul med lite inredningstips och tips på några snygga tapeter :)
Tack på förhand!
jennei, 2012-02-26
Jag hade kört på en ganska enkel, ljus tapet med diskreta ränder på. Just för att det händer något istället för en helt enfärgad. Ser ju inte ut att vara så jättestor plats till en dubbelsäng, går det att ställa sängen ut från väggen? Med fotändan mot garderoben så att säga?
Jag hade satsat på en svart hemnes byrå istället för garderoben. Måla spegelramen svart och häng den över byrån. Eller sätt LACKhyllan över.
En matta på golvet, överkast och kuddar i sängen i en snygg färg. Jag hade nog satt upp tvn på väggen om det går med bara någon svart hylla under att förvara sakerna i tvbänken på.
Hoppas du fick något användbart tips! Lycka till.
FrkHansson, 2012-02-27
Du får säkerligen plats med en dubbelsäng om du ställer den ut från väggen istället som jennei skriver. Jag skullehelt klart bytt plats på garderobsvägg och TV-vägg. Blir jättemysigt att ha TV:n där det börjar bli snedtak och samtidigt får du "bort" garderoberna lite ur synfältet när man kommer in. Spegeln kan du ju hänga upp på lufttrumman. Som tapet skulle jag nog valt en som är lite soft i färgen, kanske t o m randig i blått eller beige...känns lite lantligt på nåt sätt med snedtaket och ditt rutiga påslakan. Så kan du ju ha en ljus lite mjukare matta, så stor som du har råd med.