Har det jobbiga problemet att jag har mycket utrymme men inte mycket pengar...
Det jag vill ha hjälp med är att fylla upp långväggen.
(Skriver absorbenter vet att det inte är äkta men skriver det ändå då jag inte vet vad jag ska kalla dom. Tar gärna emot tips på bra sätt att göra dom)
Då jag har mycket eko i rummet så har jag haft tankar på att göra egna absorbenter. Läst runt lite och verkar rätt enkelt man gör en ram i trä lägger stenullen i ramen och sätter tyg på framsidan. Problemet är att jag inte vet vart man hittar tyg och inte riktigt vad jag vill ha. Då allt jag har är ikeas svartbruna färg förutom byrån, glasbordet och vitrinskåpet. Vill gärna bygga på med lite sjysta färger. Ska köpa mig några krukgubbar i svart, vit och röd. Så något som bygger på med dom färgerna kanske.
FrkHansson, 2012-04-18
Tänkte bara föreslå att du till att börja med drar ner soffan en bit från fönstret så den inte står inpå där. Flytta ner TV-bänken också naturligtvis. Skaffa gardiner, långa, gärna fyra längder så det fyller ut lite. Skaffa en fåtölj att mjuka upp den andra halvan av rummet med. Ser lite stelt och ofärdigt ut med bara olika hyllor o s v. Ställ rislampan bredvid soffan och kanske sätt ihop dina Expedithyllor till en enda lång, kan se rätt maffigt ut! Lite förslag bara... absorbenter är jag heeeelt okunnig om, tyvärr.
FrkHansson, 2012-04-18
Nu kom jag på det: dra ner soffan c:a en meter från fönstret. Ställ de båda Expedithyllorna ihop tillsammans framför fönstret - det blir nog skitsnyggt. Och mysigt! Det funkar fint med element och allt eftersom de är "ihåliga". Ställ en bordslampa på Expediten i ena änden.
chrishard, 2012-04-18
Glömde nämna de att soffan är ju tyvärr sönder så den måste stå i hörnet. Annars gilla jag dina ideer! Har haft tankar på gardiner men är så osäker på hur dom ska se ut, långa, korta osv.
NattTroll, 2012-04-20
Oj råka radera allt. Var inte mening.
Men svarar på vad som passar till blått iallfall vad jag tycker.
Mycket vitt, svart och massa silver och så klart andra blåa detaljer.