Hur ska man fylla på för att de ska bli mysigt. Jag tänker på en svart rya vi har i källaren och sen tavellister. Vad ska det va för tavlor? Har bilder på barnen i resten av lägenheten. en rumsavdelare har ja tänkt på mellan soffan o databordet en stång med några panelgardiner på bakom soffan mot väggen. Vad för gardiner? Vill ha enlhetlig och helst ljust. Blir de för svart med en svart rya? Ska jag mublera tillbaka till stort rum med soffan längs långsidan?
FrkHansson, 2012-04-19
Vore det jag som bodde i detta rum skulle jag vrida soffan ett kvarts varv, men den kanske inte måste stå ända in till väggen (vet inte hur brett vardagsrummet är)? Känns naturligt att soffan står med divanen längs med fönstret (en meter ifrån) och att TV:n sitter på väggen där kuddarna ligger på golvet nu. Som det står nu kommer ju ljuset utifrån rakt in i TV:n. Skrivbordet kan ni ju sätta var som helst egentligen, kanske där vita hyllan står nu? Vad gäller myset så har jag själv trivts väldigt bra med att ha Ikeas Expedit-hyllor (150x80 tror jag) liggande framför fönstret. Ni kan ju t o m ha två st ihop bredvid varandra så det blir "maffigt" och räcker från vägg till vägg nästan. Lite korgar i hyllorna, böcker och filmer och kanske en lampa och några extra fina leksaksbilar uppepå...? Ikeas matta Kattrup (stl 170x240 el 200x300) tror jag skulle matcha dina möbler jättefint! Jag skulle nog strunta i det svarta och följa upp mörkbrunt, rött och vitt i rummet. Mörkbruna eller vita ramar till tavlor t ex. Lycka till!
tigercake, 2012-04-20
Expeditmöbler två st har vi under tvn: och där jag fotat i från är de en dörröppning. På samma vägg så har jag en skänk som inte syns i bild. Hm känns trixigt..vill gjärna kombinera naturfärg (ljust trä) vitt rosa och svart i en helhet då de är den färgskalan resten av lägenheten går i. Så byta soffbord är de tänkt. men taklampa...kan man ha spotlights i stället? Är inget fan av taklampor som hänger ner.
FrkHansson, 2012-04-20
Självklart ska du ha de färger du gillar. Jag såg inget av varken naturfärgat trä eller svart eller rosa här på fotot så jag trodde du skulle jobba med det du visade på denna bild.
Prixi, 2012-04-22
Antingen köper du stora tavlor, eller så köper du tre eller fler större uppspända dukar. Du kan själv måla eller låta dina barn göra det, gärna i de färger du tänker komplettera med. Motiven behöver inte vara så komplicerade, en grundfärg och stänk här och var, eller geometriska figurer.
Trendstyling, 2012-04-24
Hej!
Jag arbetar med inredning och är homestylist...
Att blanda såsom du säger, naturfärg, brunt, svart vitt och rosa, ger tyvärr ett rörigt intryck. Välj bort ngn färg, alltså tex Natur, brunt, vitt och rosa Eller svart, vitt och rosa. Jag hurrar för att du tar bort det svarta. I detta tänk så kan du tex byta ut det rosa när du tröttnat tex precis mot vilken färg du känner för..
Finns möjlighet till att du tar fler bilder på rummet, så man kan se ifall möbleringen kan passa sig i någon annan form? Är inte så bra att ljuset gassar direkt mot Tv´n ;)
Matta är helt klart ett måste (om man vill få in en värmande, mys-känsla) Likaså många kuddar, gardiner, större gröna växter i fönster, många ljuskällor är även inbjudande..
Återkom gärna hur du planerar så kan jag hjälpa dig vidare om du vill med färger av matta, gardiner, tavlor ev tavellister, väggdekorer osv.. :)
Ha en fin dag!
Vänligen
Natalie