Vi har inte orken att tapetsera om rummet, så den gamla 70(?)-talstapeten får hänga kvar.
De bruna expidithyllorna har vi fått, och jag vill inte lägga pengarna på andra möbler just nu. Ska köpa rosa och vita boxar till dem har jag tänkt...
Men vad ska vi ha på väggarna? Hyllor? Tavlor?
Hjälp! :)
Emsan78, 2012-06-15
Hej! Vet du, jag skulle slita bort plastgolvet...
Det kosar inte mkt att lägga in en heltäckningsmatta (obs att den måste vara giftfri) eller breda plank som du behandlar med ofarlig olja eller färg.
Sen skulle jag måla expedithyllornas utsida i ngn pastellfärg och göra en hörna av dem där sängen står nu.
Spreta inte m tavlor, häng dem ihop istället lägre ner ihop m de andra grejerna som den lilla hyllan, blanda dem med andra bilder o foton. Sängen kan stå ut från väggen, undvik att rada allt längs med väggen.
En matta centralt eller vid lekhörnan. Byt lampa, köp en stor rislampa m mysigt ljus på ikea. Måla väggen i samma pastell som du målar expedit.
Mokonoki, 2012-06-15
Hej! Tack för ditt svar! Vi ska lägga ett golv så småningom, så snart vi får tid. Det kommer ju göra rummet varmare. Smart att måla bara utsidan på expidithyllorna, det ska jag fundera på. Ska prova att möblera om lite, men undrar om det inte blir dumt om en expidithylla hamnar framför gardinen? Byta lampa får jag nog ta och göra ja! :)
poxan, 2012-08-04
Jag skulle sätta upp ett par gardiner i nån färg och kanske nåt gulligt mönster på, så man får den mer mysiga känslan, Sen en enkel hylla på väggen i nån färg eller svart eller vit, så den bryter av från väggen. Där kan du ha massa nallar och bilder på bebben :) Och kanske stora bokstäver med hennes namn på. Det är vad jag kom på nu :)