En köksrenovering är genomförd. Luckorna är blanksvarta och resten är vitt. Golvet är mörkgrått klinkers.
Men jag tycker mitt svart/vita kök är lite tråkigt. Jag vill ha in lite färger, inte bara på saker, utan också väggar och gardiner.
Vilken typ av gardiner skulle passa? Det är sen kvällssol, så något skydd för solen behövs inte. Inte heller insynsskydd behövs.
Köket är 3,90m x 1,75m
Alla tips om det tas emot!
ninor, 2012-06-05
Hmm...Den lilla väggen där fönstret är, kanske kan du måla den limegrön? Det kanske blir för mycket att ha hela den långa väggen i en sådan stark färg när köket är så pass litet?
Annars föreslår jag någon limegrön matta, och lite andra accenter. Kanske någon väggtext på den långa vita väggen?
pappanna, 2012-06-07
Framför fönstret skulle jag köpa eller bygga en avlång vit låda i hela fönstret bredd och fylla med kryddor. Ett härligt grönt blickfång.
Wiola, 2012-06-08
ser snyggt ut, men en aning kalt kanske...vad tror du om en enkel hissgardin (funkar ju fint med fuskmodellen att bara rulla upp en bit och knyta upp med två band så högt som du tycker), ett svart fat med citroner och lime på bänken, kryddväxter eller gröna växter i fönstret, måla knivblocketlimegrönt, någon väggtext el tavla och gärna bredrandig lång matta på golvet (rusta brukar ha prisvärda)... hoppas någon idé var till nytta/lycka till!
flinta, 2012-06-09
Jag har nyligen köpt väggdekorationer på Mio.
Jag klistrade upp dem på väggen och de sticker ut. Det är vita cirklar i olika storlekar. Ska försöka lägga ut bilder i mitt köksalbum på dem, snarast;) Det blev jätte bra hemma hos mig och skulle säkert passa hos er.
Ang. gardiner; titta in i mitt album, jag trivs bra med persiennerna över fönsterna. Att fästa gardin eller persienn uppe vid taket gör att fönstret upplevs som större. Jag är ingen expert, men detta var lite tankar från mig. MVH Linda
OldAndNew, 2012-06-21
Jag skulle satsa på att ha en enkel rullgardin i kanske grönt och vitt eller bara grönt så att man får in lite färg. Sen hade jag haft antingen kakel eller tapet med glasskiva över under skåpen. På väggen bakom hade jag haft glas hyllplan för kokböcker, även nån grönväxt/blomma som du kan ha där eller hänga upp i taket, kanske eventuellt en randig tapet på den väggen med ränderna tvärsöver våggen för att de ska se större ut eller nån snygg väggtext i grönt.
Spotlights i tak och under skåp. Grön matta eller nån färg du gillar förutom svart eller vitt. Kram/Ia