Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp mig med mitt kök!

Ladygum

Ladygum SE

Publicerat för mer än 10 år sen
Följ

Kök i hyresrätt! Det säger väl allt... Jag har försökt att fixa lite själv, bland annat satt upp kakeldekor som täcker det annars rosa kaklet. Fler tips och idéer?

Fridolin

Fridolin, 2012-07-09

Får du borra i väggen? Jag får alltid lite ångest av att borra i hyresväggar så istället för en massa tavlor har jag dekorerat både sovrumsväggen och en hallvägg med tyg. Då räcker det med att göra två hål för stången som man ska hänga tyget på uppe vid taket.

Ett annat alternativ (som innebär något fler hål) är ju att sätta upp en jätteanslagstavla som man kan sätta upp bilder och tavlor på lite som man vill utan att behöva borra och sticka hål överallt i väggen. Den kan man ju dessutom måla i någon snygg bakgrundsfärg.

På en sån där stor vägg vore det förresten också snyggt med något riktigt stort, t.ex. en sån där skolvärldskarta.

Hoppas du fick lite uppslag!

Ladygum

Ladygum, 2012-07-09

Ahh, tyg var ingen dum idé! Tack för tipsen. Då gäller det bara att hitta rätt tyg då.... :-)

shandi

shandi, 2012-07-10

Om du inte är emot väggdekor och väggord tycker jag du ska sätta upp ett stort sådant på väggen. Det och några fina silvriga kandelabrar från tex ikea på bordet skulle bli skitmysgt tror jag =) Alternativt några sådanna rektangulära avlånga canvastavlor, bredvid varandra!

Ladygum

Ladygum, 2012-07-10

De där silvriga kandelabrarna ska nog kunna få plats ja! :-) Väggord är inte riktigt min grej, fast det är ju väldigt fiffigt på ställen där man inte vill ha saker i vägen.

linnearanman

linnearanman, 2012-07-12

Det brukar ofta vara fula lysrör som diskbänksbelysning, ikea har jättebra spotlights som man kan sätta upp istället! Så gör många av mina vänner som har hyresrätter. En matta skulle även täcka den bruna plastmattan :-)

FrkHansson

FrkHansson, 2012-07-16

Tänkte bara tipsa lite om hyresrätt... bor själv i en och har alltid gjort det. I och för sig beror det väl lite på vad man har för hyresvärd, men har man en "normal" värd får man både borra och måla/tapetsera om man vill. Det anses orimligt att bo utan att få borra upp hyllor osv. Att det blir hål i väggarna räknas som normalt slitage. Att tänka på när man tapetserar/målar om är att det ska vara tillräckligt snyggt gjort så nästa hyresgäst kan acceptera det. Annars får man vara beredd att fixa till det! Jag kollade med min nuvarande värd om jag fick borra upp ett nytt badrumsskåp (i kaklet) och t o m det var ok. Så man är inte HELT livegen...

Ladygum

Ladygum, 2012-07-16

Jo, vet att man får göra en hel del själv, men då jag inte är särskilt duktig på renovering så skulle jag få anlita proffessionella och det har jag tyvärr inte råd med. Hyllor har jag redan satt upp så...men tack ändå för informationen! :-)

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons