Jag har ärvt möbler av min farmor, som jag även haft under uppväxten så kökssoffan och bordet betyder mycket för mig. Vi har ingen annan stans att förvara det så det måste liksom stå där.
Jag har nya stolar och jag har dragit över nytt tyg på soffan. Jag funderar även lite på att köpa en likadan matta som är vid soffan och lägga under. Dock tror jag att det kanske blir lite för mörkt?
Vad kan jag ställa på bordet? Vad kan jag göra för att det se bättre ut med resten av rummet?
Sanne.L, 2012-07-23
Jag hade målat soffan vit lr svart. Hade vart riktigt snyggt!
MaryCaroline, 2012-07-24
Jag hade också målat soffan (och bordet). Men jag förstår om du inte vill göra det... Lite färgglada blommor på båda borden kanske :) Kanske... Tulpaner i olika färger :) Kanske en annan tavla ovanför köksbordet går att få till, en som är lite större och mer färgglad, likaså med gardinerna... Kanske någon lampa i färg... Om du satsar på lite sådana smådetaljer i färg tror jag du kan satsa på en svart matta under köksbordet. Jag tror det skulle räcka så, det kan lätt bli too much annars :)
EmelieSofia, 2012-07-24
Tack för svaret! Nej, måla om vill jag helst inte göra. Jag tror faktiskt jag ska testa med lite mer färgranna detaljer för sånt har man ju i massor!
nina77, 2012-07-26
Jag hade köpt vita krukor till fönsterbrädan...med snygga lite högre växter/blommor
Går det att ställa soffan mot väggen???
Jag hade valt att tagit bort mattan, kör utan.
Tagit bort den svarta duken på köksbordet.
För att piffa till köks soffan hade jag pigga upp den med fina kuddar, klicka in på textilonnet eller hm...finns massa massa fint.
På hm nu finns det snygga kuddar som du kan matcha i dit lila,,,,eller ta ngt annat så det bryter av lite.
Beror på om du vill ha hela rummet i ett, eller om du vill dela
För att stolarna ska mer smälta in i trät, går det att ta örngott och sätta på stolsryggen. Jag hade valt vita.
På bordet skulle jag ha tagit bort lampan och stallt den i fönstret
Hoppas det va till lite hjälp :)
emmaandersson, 2012-08-02
Hej!
Jag skulle ha målat både bordet och soffan vit, skulle bli jättefint, Men vill du inte det så skulle jag ha tagit bort den svarta duken och endast ha en svart smal löpare längsmed bordet, då kan du ha en svart likadan matta under, Annars skulle mattan och den svarta duken på bordet "flyta ihop". Ställ lampan i fönstret tillsammans med en snygg svart kruka och en grön växt som fyller upp, garderobsblomma är fin och jätte lättskött. På bordet på löparen kan du ställa en snygg lite högre avlång vas med exempelvis rosor? Finns snygga i plast också :) Sen skulle IKEAS snygga silverljusstakar i serien "skimmer" vara fina att ha två stycken på bordet, Dom skulle matcha kuddarna du har i soffan fint. En fin mönstrad kudde i soffan skulle vara pricken över iet, det behövs lite liv där i hörnan :) På HM.COM finns fina kökskuddar med text på för en billig peng. Lycka till! :)