Har stora problem med att bestämma mig hur jag vill ha det i den kommande bebisens rum.
Anledningen till den bruna färgen är att bebis ska få ta över storasysters rum (hon flyttar ner i källaren) och tre av väggarna i hennes rum har en jättehärlig brun tapet, och en rosa fondvägg. Enklast vore ju att behålla det bruna och bara tapetsera om fondväggen. Vi rustade rummet för bara ett år sen så att tapetsera om helt känns onödigt. Men samtidigt gillar jag moodboarden med det svarta istället för det bruna och då måste hela rummet tapetseras om.
Enligt UL blir det en pojke därav färgvalen. Men vad tycker ni egentligen om färgvalen? Vilken kombination är finast? Kanske ni inte alls gillar kombinationerna? Annat förslag? Har fastnat för gult och turkost, men man får ju lätt tunnelseende, har ni andra förslag som skulle kunna göra sig fint med de bruna väggarna?
ninor, 2012-08-15
Jag tycker ni ska göra det enkelt. om ni gjorde i ordning rummet för bara ett år sedan så känns det dumstridigt att tapetsera om hela rummet när det funkar hur bra som helt att bara tapetsera om en fondvägg. :) Bättre att vänta ett par år till tills lillkillen vuxit till sig lite och kan vara med själv och bestämma hur han vill ha det?! Så därför röstar jag på brunt, gult och turkost, eller brunt, svart och turkost.
FrkHansson, 2012-08-15
Röstar helt och fullt på turkos, gult och brunt! Ska det ändras senare går det kanske att måla bruna väggen vit och byta småprylarna i brunt till svarta accenter istället.
Linska, 2012-08-15
Även jag röstar för gult, brunt och turkost.
Den här tapeten kanske skulle passa?
http://www.tapetorama.se/display.php?item=24243&category=Wallpaper
Zoon, 2012-08-15
Brunt, turkos och gult ser jättefint ut tycker jag!
moreismore, 2012-08-15
Jag skulle satsa på att ta lite i taget. Pojken kommer ju ändå inte uppfatta sitt rum än på ett tag. Molnlampan är jättefin, men ger den inte ett väldigt gult ljus? Alla grejer du har valt är fina, även som vuxensaker/prydnadssaker, frågan är om det finns något lekvärde i dom.
Jag tycker båda dina färgkombinationer är bra men lättast vore väl att behålla den rosa fondväggen.
Beccisen, 2012-08-16
Jag hade kört på brunt turkost och gult... Supersnygga saker du valt! Kommer bli kanon!!!
Sandriz, 2012-11-21
Hej!! Jag måste bara få veta hur du har gjort tavlorna? Så himla snygga!! Finns de att beställa någon stans??