Bor i en förstahand i Stockholm. Mestadels IKEA-inredd och det funkar men nu vill jag göra det till MITT personliga hem :-) Får dessvärre inte tapetsera eller måla om vilket försvårar det hela... Hade velat ha vita väggar och nån fondvägg men får hitta andra lösningar. Behöver alla budgettips jag kan få för att enkelt göra det mysigare hemma!
Min inredningsstil har varit väldigt schizofren fram till nu! Upptäckte precis efter långt sökande på bl a "glamour" på Google att min inredningsstil kallas Hollywood Regance!
Jag gillar jag vitt och fräscht, lite mot shabby chic fast inte så gulligt lantligt. Tänker mer grundtoner, mer silver, lyxkänsla "hotellsvit". Jobbar som dansare och är ganska dramatisk, tänker mig långa draperade tyger, sammet, siden, glitter, glamour (utan att det blir kitchigt), svartvita foton... Tänker "loge" med glödlampor kring en spegel..... Osv!
Har också börjat intressera mig för loppisprylar och vill hellre förnya gammalt konsumera massa nytt! Köpt vit och silversprayfärg att budgetfixa med!
Går detta fixa trots fula tapeter och liten yta?!
Vill börja NU! :-) Om ni har tips är det så värdefullt! Alla tips mottages med glädje!
UPPDATERING okt 2012
Efter att jag köpte min loppiskista har min inredningsstil fått mer feeling för att göra hemmet personligt. Det går sakta men säkert men vill nu mer mixa allt med det jag hittar i inredningsväg. Allt som andas mitt liv och det jag gillar ska passa in i mitt rum. Hotellkänslan jag pratat om tidigare finns fortf kvar lite men behöver inte vara så strikt i den stilen längre. Spännande att man utvecklas! Har blivit riktigt inredningsgalen det sista, önskar jag hade mer pengar bara!
MamsellZ, 2012-08-18
Du kan ju ha en fotovägg ovanför soffan? Eller ha det i hallen och tavelväggen ovanför soffan om du inte r i behov av just hyllor där. Alt tavlor/foton ovanför tv:n.