Ska köpa detta soffbord och undrar om jag borde måla det vitt eller inte? Bordet såldes på en möbelfirma för något år sedan och det är ingen "själ" man förstör genom att måla det.
Jag gillar vitt och mycket av min inredning går i den färgen. Väggarna i vardagsrummet är vita, golvet ek. Soffan och mattan har jag inte köpt än så det kan bli vilken färg som helst. Lutar dock åt en mörkgrå soffa och en ljusare matta, men jag är öppen för andra förslag.
Min inredningsstil går åt det vita stilrena med en gnutta lantligt och romantiskt.
Vad tycker ni? Måla vitt eller behålla som det är?
FrkHansson, 2012-08-27
Det såg nästan ut att vara två olika bord på bilderna. På första bilden ser bordet jättefint ut, snygg träfärg och fint att lägga grejer på undre hyllan. På nedre bilden ser det ut att vara i behov av målning. I synnerhet om du ska ha rottingen i. Med en mörkgrå soffa tycker jag att det blir en helt annan stil, mer modern och "kall". Jag röstar för beige soffa (eller kanske mörkbrun). Det passar till båda varianterna på bord tycker jag och funkar jättebra med lite mer lantlig stil.
aofv, 2012-08-28
Håller med om att just rottingen gör att det nog skulle bli bättre i vitt, om man ska se till vad du beskriver som din stil och planer runt omkring i övrigt. Annars gillar jag bordet som det är faktiskt.
zellie, 2012-08-28
Har inte riktigt funderat på en beige soffa förut men det är en idé. Ska kolla upp det närmare. Vad tror du om matta till det? Något ljust även där?
FrkHansson, 2012-08-28
Tjaaaa, visst, det funkar säkert. Jag gillar också Ikeas mörkbruna Ådum (som känns lite lyxig), snygg till beige eller ljus soffa. Den finns ju i ljusbeige också. Även Ikeas "Kattrup" och "Alvine ruta" är superfina till ditt bord tycker jag! Oavsett om du målar eller inte.
zellie, 2012-08-28
Ja, vi sitter fortfarande och funderar på om vi ska måla det eller inte. Det kan kanske bryta av fint också mot det vita om vi behåller det som det är.
sannam, 2012-09-02
måla vitt.. kommer bli jätte snyggt!
Tovsan, 2013-03-16
Jag tycker att du ska måla om det. Ett Stort robust bord med pondus ska ju ha lite själ och hjärta i sig. Men varför måla det till vitt? Jag hade tx ett par beige avdelar hyllor. Min mamma hjälpte mig att måla i glänsande svart. Det blev super snyggt! Gå efter mag känslan, vill du ha vitt så tycker jag att du ska ta vitt :) . Hoppas allt går bra med om målandet. Måla är jobbigt tycker jag. Men kul när det är färdigt :) . Lycka till :)
Tovsan, 2013-03-16
Beige är så ute svart soffa är snyggt och modernt. Tippar på att du ska måla bordet vitt :) blir nog snyggast med rottingen på sidorna. Eller varför inte vitt i övrigt och svart rotting? Eller tvärtom? :)