Jag har två stora ramar från en gammal spegeldörr som jag så gärna vill göra något med. Har funderat på att måla dem vita & nita på hönsnät på baksidan.. men vad kan man mer tillsätta för att göra dem mer kompletta? De behöver inte ha samma stil eller sitta i samma rum. Jag tycker om New England/Marint samt lantlig shabby chic. Alla tips och idéer uppskattas :)!
zinklinneochgamlaspetsar, 2012-09-05
Hej
Du kan göra en fönsterskärm av dom, sätt ihop dom med 2 st gångjärn måla vitt och slipa kanterna och sätt fast en vacker spets el, tunnt linnetyg
mvh/Kicki
nina77, 2012-09-05
Jag har målat en stor tavel ram och satt i första bokstaven i mitt namn :) Blev lite tufft. Kolla gärna i mitt sovrums album.
Du kan också sätta ramar i ramen :)
Höns nät skulle vara lite coolt....
Du kan också sätta i ett snyggt tyg, göra ett collage med olika bilder mm mm
Väntar spänt hur du kommer att göra
Lycka till :)
Elna, 2012-09-06
tycker höns nät låter som en bra idé!
Antingen om du har ett kontor och hänger upp den på väggen som en anslagstavla med trätvättklämmor. fäster viktiga papper med klämmorna o dyl.
Eller tycker jag du kan ha den lite säsongsbetonat. (då också med hönsnät o vitmålade ramar) trätvättklämmor skulle kunna fungera här med men att man på hösten fäster upp massa röd/gul/görna/bruna lönn blad eller vad man hittar som har hösten till, vintern tomtar julgranskulor eller något där man kan fästa massor av värmeljushållare. våren påskpynt och grenar med knoppar. sommar: små rör där du kan sätta i blommor eller pappers fjärilar i olika färger.
/Elna