Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Inredning vardagsrum - hjälp!

Gempan

Gempan SE

Publicerat för mer än 10 år sen
Följ

Vi har precis köpt ett hus och har lite funderingar över hur vi ska inreda vardagsrummet. Det är ljust och fint och är 5,33 x 3,78 (m). Den streckade väggen är idag en vägg.

De som bor där idag har det möblerat så som bilden visar med Ektorpsoffor + fåtölj. Bakom soffgruppen står även ett skrivbord med dator idag. Detta har vi inget behov av att få plats med i vardagsrummet.

Är det någon som har tips på hur vi ska möblera? Vi har även blivit erbjudna att köpa soffgruppen som står där nu. Jag känner mig verkligen helt lost!? Hur skulle ni ha gjort?

Jag gillar ljus inredning, men tips av alla slag är varmt välkomna! :)

naada47

naada47, 2012-09-08

Så som sofforna står idag ser helt okej ut. Dock lite trångt kanske? Ta bort två-soffan och sätt fåtöljen där istället lite på sniskan kanske? :D

FrkHansson

FrkHansson, 2012-09-11

Har svårt att tänka mig att någon vill sätta sig i fåtöljen under trappan... ser ut som att man ska få hela trappan över sig! Ta bort den eller flytta om som naada47 föreslår.

Woodfield

Woodfield, 2012-10-05

Jag skulle byta ut 3+1+1 till en mindre divansoffa för att frigöra yta. Behöver du extra sittplatser så skulle jag investera i ett par sittpuffar att plocka fram vid besök. Jag skulle heller inte ha några höga hyllor utan hålla mig till TV-bänk/sideboard för att öka volymintrycket. Vad gäller soffbord skulle jag ta två mindre, varför inte runda för att bryta av formerna lite.

Det var lite tips från mig :) Titta gärna in på www.woodfield-design.se för lite inspiration.

NinaL77

NinaL77, 2012-10-20

Wow, jag har precis hittat till styleroom, riktigt kul. Jag hade faktiskt ett liknande problem i min förra bostad. Jag går just nu en inredninskurs så jag kanske kan hjälpa till lite :) Jag hade inte heller haft fåtöljen under soffan då det är mycket dålig energi att ha den där enligt feng shui. Jag hade dessutom bytt till vit klädsel på soffan, eftersom det är så trångt.

Annars instämmer jag också med naada, ta bort 2:an och sätt fåtöljen där istället lite snett. Under trappan kan du kanske ha en stor grön växt? Lycka till!

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons