Önskar tips på hur jag ska få min IKEA-matplats mer inbjudande och levande.
Färgmässigt så är det mycket svart och vitt som gäller både i kök och i övriga lägenheten.
.
Mina funderingar:
Matta under matbord. kan det vara något?
Stolsdynor till stolarna?
Kanske någon form av hylla på väggen till höger om matbordet?
Vita väggen till vänster om matbordet, tavla/tavlor? tavellist? målning? annat?
Så låt höra...dela med dig av dina förslag på hur jag får min matplats mer inbjudande. :)
Smultronflickan, 2012-09-19
Jag hade sätt en mönstrad tapet i hela hörnet där matbordet står. Sen hade jag.plockat upp en färg från Tapeten till matta, stolsdynor, matta och gärna lampskärmen. På så sett behöver du inte plocka in för mycket saker för att fylla upp utan du låter färgerna göra sitt och du behåller fortfarande rummet luftigt.
Hansolo, 2012-09-19
Tackar för förslaget Har du även förslag på en tapet som du tror du skulle passa in, så länka gärna.
Ge mig bara vilken färg som du är intresserad av så fixar jag det. Eller färg kvittar?
Hansolo, 2012-09-19
Det är just färg och typ av tapet jag önskar tips om. Lade även upp en bild på själva köksdelen för att ge en lite tydligare bild av hur det ser ut.
Eftersom kaklet ser lite randigt ut och åt det liggande hå¨llet kan jag tycka att det hade varit lite häftigt att fortsätta på det liggande randiga även i tapeten. Sen är det hur våglig du är. Via denna länken kommer du till midbecs randiga tapeter: http://midbec.se/kollektioner-trend/randigt/?force=all
Jag hade valt någon av dessa:
Best of 509
Best of 510
Best of 511
För en mörkare variant hade jag valt någon av dessa:
Lumina Lum904
Lumina Lum906
Hansolo, 2012-09-20
Tackar för förslaget! Ska ta en titt på tapeterna.
Ni andra som är inne och tittar, dela gärna med er av fler förslag :)
FrkHansson, 2012-09-20
På den fina tapetsidan som Smultronflickan rekommenderar blev jag helt förtjust i tapeten "Elements". I vilken som helst av färgerna nästan, fast brun/grå tror jag kan bli fantastisk till ditt kakel och dina i övrigt så kalla färger. Kändes som en lite ny och kaxig tapet!
Hansolo, 2012-09-20
Tack för förslaget på tapeten men njeaa... känns inte riktigt som den passar mig.
Tapeter som är mer min smak är tex "Best of 703", "Only one only 203".
De tapeter jag tittar på är grå/svart/vita, dvs får inte in någon färg, å andra sidan så kan det ge ett mer ombonat intryck med tapet på vägg bakom bordet även om den är grå/svart/vit.
niccyyy, 2012-09-27
Jag hade kört gråa, runda fårskinnsdynor till stolarna, sen hade jag haft 2 lite större tavlor
i svart grått, samt någon annan färg i som t.ex Limegrönt (som liksom bryter av) på den väggen där brandsläckaren står nu, och till höger om fönstret hade jag haft någon väggdekor, som t.ex någon väggtext eller så :) Lycka till!