Hej
Jag har nyligen flyttat in i min nya 2a och har så smått börjat inreda. Ny soffa och nytt soffbord är på plats men min gamla matta ligger kvar. Jag kan inte bestämma vilken färg som passar bra. ÄR inne på en svart/grå rya matta men vet ej om det blir för kontrastrikt. Förslag? Andra inredningstips? =)
Sen har jag ett gammalt slagbord jag vill behålla som är i lackad furu. Förslag på lämpliga stolar till detta (bjärkstolarna på bilden ska säljas). Funderar på svart eller vita stolar, tex Ikeas Börje eller Norrnäs.
FrkHansson, 2012-10-30
Egentligen tycker jag nog att det är coolast med svarta stolar om du ska ha ett furubord, men i detta rummet kanske det gör sig bäst med vita - så de matchar övriga möbler lite... Om du väljer svart/grå matta blir det väl snarare ingen kontrast alls, eller? Det går ju att ha en klar färg på mattan om du gillar det, typ orange, lila, turkos/petrol t ex. Det verkar vara lite härliga färger i tyget/tavlan bakom furubordet, kanske ta upp någon av dem i kuddar t ex? Det är inte alltid så lätt att se vad som får det grå att "komma till liv".
jonda433, 2012-10-30
hej, tack för ditt svar. Jo det har du rätt i, med kontrastrikt menar jag väl egentligen svart/vitt. Men en svart matta passar ju alltid, får kanske bli att man tar upp frärger i andra textiler istället.
jonda433, 2012-10-30
hej, tack för svaret
Bra tips, ska kolla närmare på dom =) Snygg färg ni hade på väggen i vardagsrummet, vet du vad det är för färg?
NattTroll, 2012-10-31
Tycker en mörk ryamatta. svart eller mörk grå. tar nog upp den svarta taklampan eller den mörkgråa fåtöljen snyggt.
Du har inte tänkt på att måla om bordet i köket? vitt eller svart? så kan du ju köpa stolar efter det sen.. kanske köpa fina pinnstolar på secohand om måla om? vitt bord och svarta pinnstolar?