Hej!
Jag har precis fått min första lägenhet, en studentetta på 29,5 kvm. Planlösningen är lite klurig, och behöver nu förslag hur jag ska inreda lägenheten! :)
Jag skulle behöva få plats med säng (helst 160, men kommer ev. köpa en 140 pga platsbristen), soffa, 47 tum TV och ett skrivbord! :)
Garderoberna går att flytta, och väggskåpen är nedmonterade!
carina_h, 2012-11-26
Hej! Vad är det på väggarna i rumsdelen? Det som är markerat med ÖS 8M? Rätt klurig planlösning, vad är det för takhöjd? Jag tänker loftsäng förstås. Av de sneda hörnen, sätt upp draperi och ha förrådsutrymme bakom (kläder, extra ihopfällbara köksstolar), om det inte går att platsbygga en loftsäng där? Köksbord - köp ett litet med extraskivor så du får plats med alla på studentfesterna. Ett riktigt skrivbord är bra för studier, använd inte köksbordet som skrivbord om det fungerar. Lycka till!
Linneasporty, 2012-12-09
Vid det sneda hörnet vid diskbänken skulle jag stta upp ett draperi och ha förvaring bakom. Väggen där garderoberna står skulle jag placera sängen och ha den både som säng och soffa och slänga på en massa mysiga kuddar.