Jag har bott i min etta i över tre år, och har fortfarande inte hittat ett bra sätt att möblera. Jag trivs med mina möbler, men inte hur de står.
Jag har en soffa (gammal och ärvd, men väldigt bekväm), en 105cm säng (önskar den var större, men vad kan man göra?) med lådor för sänglinne och handdukar under, ett skrivbord (75x150 cm), två EXPEDIT-hyllor (4x4 och 2x4 "rutor"). Dessutom en MALM-byrå (6 lådor) och en racercykel. Samt lite annat löst som ska få plats.
Jag vill få plats med min TV, och jag vill gärna ha skrivbordet vid fönstret då jag vet att detta ger mig motivation (och frisk luft, fönstret är int helt tätt) när jag pluggar.
Längs en väggen går rör som blir väldigt varma på vintern. Därför har det tidigare fungerat väldigt dåligt att ställa sängen vid den väggen. Det finns heller ingen sovalkov, vilket gör det ännu svårare. Under fönstret finns ett element, som ju helst inte bör blockeras.
MamsellZ, 2013-01-20
Jag har gjort ett förslag som jag lägger i ett album som heter Sarwe
Sarwe, 2013-01-20
Tack för hjälpen! Använde ditt förslag som inspiration till ett nytt förslag. Du missade tyvärr det knöliga soffbordet... Såhär tror jag att det fungerar lite bättre i alla fall.
MamsellZ, 2013-01-22
Ah men så där fungerar det ju iaf : )
singthesorrow, 2013-02-04
Funderat på att fixa en anordning så cykeln hängs på väggen? Det skulle frigöra golvyta för tex byrån under.
Sarwe, 2013-02-04
Jag får tyvärr inte skruva/borra i väggarna. Men jag hittade en lösning för att ha den i hallen, vilket hjälpte väldigt mycket.
Cis-i, 2013-02-19
Gör som en annan gjorde och lägger upp ett album på min sida som heter Sarwe. Tror jag fick till det ganska bra :) Två förslag men ingen stor skillnad på dem.
Lite sent men ville ändå bidra eftersom jag haft liknande problem i en liten etta :)