Jag och min käraste har precis flyttat in i ett "sålängehem" som vi känner att vi ändå vill fixa till så gott det går med så lite medel som möjligt. Det är spacklat och slipat och klart för målning men där har det tagit stopp.
Vi har kollat överallt efter någon snygg färg till väggarna men det är en djungel där ute! Vi undrar om det finns någon vänlig själ som har något tips?
Thegreenhouse, 2013-02-09
Jag skulle valt vitt, då framträder era möbler bäst. Vill du sen ta in färg, gör det i form av kuddar .
Lycka till !
AniaraDesign, 2013-02-09
Hej Sofian! Vilka är dina favoriter färger?
gotetuna, 2013-02-10
Jag skulle valt vitt, men om det skulle va nån färg hade jag tagit ljust grått. Jag har haft en del mörkbetsade möbler själv och upplever att det blir väldigt brunt om man tar nåt beiget. Med vitt blir ju möblerna väldigt framträdande och kräver kanske mer ljusa textilier??..... Grått, vitt och beige är mina favoriter.... Om man vågar tror jag annars vinrött blir väldigt bra!! Lycka till!
shandi, 2013-02-10
SKulle kört antingen någon "mildare" vit, alltså inte kalkvitt, eller alternativ ljus sandbeige. Sedan mycket gröna växter till det och kuddar i turkos, lila, orange och lite sådana orientaliska detaljer :) Men det kanske inte alls är din stil :)