Vi har lagt in nytt kök, men vi har fortfarande små fixande kvar (handtag, sockel osv.)
Då till problemet, ska vi lägga kakel eller laminat på väggen och isåfall vilken sort, vilken färg? glansigt eller matt? Först var jag inne på att lägga en vit laminatskiva.. men nu har jag börjat ändra mej och funderar på vitt kakel.. nån som har några förslag eller ideér? Vad tycker ni skulle passa in då köksskåpen är av glansigt material. skulle bli jätte tacksam för lite smakråd!
gotetuna, 2013-02-13
Köket/rummet är ju verkligen stort och ljust!
Ser ut som att du gillar klassiskt och lite romantisk och jag tror det hade passat fint med matta klassiska 10x10 i en ljusgrå färg. Chack-rutigt hade varit tufft, men kanske lite vågat?!?
Annars är det ju snyggt att måla eller tapetsera väggen och sedan beställa en glas-skiva över. Fördelen är ju att man kan måla eller tapetsera om....
IdaAin, 2013-02-14
Tack! joo ja tror de lutar mot kakel. Har länge funderat på glas-skiva men jag tror risken finns att det börjar se lite för modernt ut med dom högglansiga köksskåpen. Tusen tack för din åsikt!
IdaAin, 2013-02-14
Tack! Såg faktist fint ut med kakel som inte är kvadratiska! På det sättet skulle de se mera stilrent ut än med små kvadrater.. hmmm.. såå svårt att bestämma.. men de blir no kakel iallafall. Ska lägga upp bilder på hur de blev sen då vi bestämt oss :)
Vilja, 2013-02-15
Jag hade nog satt glaspanel med nått snyggt mönster i...som man känner passar in till köket efter tycke o smak =) Kolla på bygghemma.se så kanske du får lite tips o inspiration =).
Snyggt kök förresten!
IdaAin, 2013-02-15
Tack! :) ååh va de finns mycket att välja bland, borde nog gå runt i lokala bygg-affärer och kolla hur de ser ut i modellkök :)
Jeedin, 2013-02-15
Snyggt" har inte mycket tips, jag kommer att använda kvadratiskt vitt kakel med svart fog , men då blir det ju lite "industri kök".Kanske inte vad du är ute efter. Hoppas det är ok att ställa en fråga ist. Undrar vad du använt till din fina köksö? Också ikea?
IdaAin, 2013-02-16
Tack! :) Jo köksön är från ikea och verkligen guld värd! så mycket förvaringsutrymme. Det är fyra skåp (abstrakt vit) med en måttbeställd skiva över, sen kommer det ännu en sockel där nere men den har vi inte fått på plats än.