Lade upp ett album med vardagsrum och sovalkov,men fick ej den respons som jag ville.
Vill tapetsera sovalkoven med någon silvrig/vit tapet!
Kan jag tapetsera alla tre väggarna i sovalkoven,eller kommer det att se konstigt ut angående att höger väggen fortsätter?
Tänkte den i mitten bara annars,men vill gärna ta alla väggarna!
Vad tror ni?
Nedan följer några av tapeterna som jag har tänkt mig,vill gärna få tips på vad ni tycker.
Mimms, 2013-03-24
Jag tycker absolut du kan tapetsera alla 3 väggar, det skapar lite mer "rumslighet".
Förslagsvis kan du ju börja att tapetsera från den högra väggen och röra dig åt vänster, eftersom du då får en hel våd där, och ett snyggt avslut.
Lanaa, 2013-03-24
Tack för tipset!
Tror faktiskt att det kommer att bli bra.
Funderar på löv tapeten,men kan ej bestämma mig :)
Mimms, 2013-03-24
Ja, den kommer nog ge starkast intryck :)
VickiN, 2013-03-24
Jag tycker absolut att du kan tapetsera 3 väggar, själv skulle jag ha valt tapet nr.3
Sen kan man sätta en list på väggen där man slutar med tapeten, så blir det en fin inramning av alkoven.
Miashem, 2013-03-24
Lövtapeten,på mellersta väggen,inramad med en list i grått.om du tar alla väggarna kan det kännas som om väggarna kryper på dig.
måla de andra 2 väggarna i en nyans från tapeten och använd samma list som avslut på alkoven,där väggen fortsätter.En lampa ovanför huvudändan och kanske en pilasterhylla på väggen istället för bordet.Blir bra till nån bok,väckarklocka m.m.Lycka till :-)
Gabriella, 2013-03-24
Hej! Jag tapetserade lövtapeten som fondvägg i mitt kök (finns bilder i mitt albym Min köksrenovering). Tröttnade på den ganska direkt och har tapetserat om. Den är rätt mörk när den kommer upp. Jag skulle välja den sista tapeten. Lycka till!
Lanaa, 2013-03-24
Vilket fint kök du har! Och att du klarar att göra allt själv,väldigt bra gjort :)
Om man hade kunnat klarat sådant själv.
Jag gillar verkligen lövtapeten! Och jag har bara tre ganska små väggar i sovalkoven,så skulle nog funka!
Men får åka till rusta kolla på tapeterna först.
Lanaa, 2013-03-24
Blir nog lövtapeten,men tar kanske alla tre väggarna med den.
Annars dem andra två väggarna i någon grå nyans.
Det kommer inhandlas ett vitt sängbord längre fram.
Tack för alla bra tips! :)
Lanaa, 2013-03-24
Ska åka till rusta möjligen nästa vecka och kolla hur tapeterna verkligen ser ut.
Men är sugen på lövtapeten!
Får se hur det blir!
Tack för tipsen!
Vad är det för list man ska köpa? Och en vit eller grå?
Lanaa, 2013-03-24
Resten av mina väggar i rummet är ju endast vita!
Så vill gärna ha något som syns,och bryter lite mot det vita.