Jag har precis köpt en lampa och till den en lila skärm, för att matcha de lila väggarna. Men det känns inte som att det passar in i sovrummet i övrigt.
Jag har kommit fram till att byta ut den lila skärmen mot en likadan beige skärm. Men vad ska jag ha för lampfot!? En gammaldags? En vit? Metall?
Det känns som att den nuvarande är för lång också.
Vad tror ni passar?
I övrigt ser sovrummet ganska tomt ut, så om ni kommer på något annat som kan förgylla sovrummet säg gärna till :)
Tacksam för all hjälp!
Thegreenhouse, 2013-05-03
Jag tycker att rummet är jätte fint som det är. Men, kanske att du skulle ha en större skärm i o m att du nu inte är nöjd. Då syns lampan mer.
MamsellZ, 2013-05-03
Jag tycker lampan passar bra = ) Däremot skulle jag flytta ihop de två hjort(?) huvudena på väggen och sätta upp två tavlor i samma stl bredvid varandra antingen ovanför sängen med ramar i samma träslag som sängbordet. På väggen till vänster i bild skulle jag kanske sätta upp några fina krokar eller liknande. Det ser ut som ett fint och mysigt hotellrum : )
LillaLo, 2013-05-03
Jag skulle köra på en större lampskärm i en ljusare färg och en lägre lampfot. Sen skulle jag flytta i hop huvudena på väggen jag med, och även sätta något på vänster vägg (i bild) Fina krokar där du kan hänga upp smycken, ett fint klädesplagg eller ljuslykta.
FrkHansson, 2013-05-04
Behåll lampfoten, den är jättebra. Större ljus skärm bara. Snyggt att hänga fin morgonrock på krokar på vänstra väggen kanske?