Som ni ser är det kaos i vardagsrummet just nu.
Taket håller på att målas.
Tanken är att byta golv och måla alla lister, runt fönster och balkongdörr samt måla dörrarna vita. Men det får bli sen.
I nuläget ska taket bli klart, sen får vi hem en u-formad grå soffa från Mio som ska på plats där pelarbordet står.
Vi har bott här i 3 år men aldrig fått v-rummet trivsamt och så som vi vill ha det.
Jag vill få in någon sorts förvaring/bokhylla el. dyl. Men detta är ju svårt då det är snetak.
Tavlor, mattor, punktbelysning, taklampa osv...Jag har kört fast!
Älskar det stora spegelskåpet men det känns inte som det passar in riktigt.
Hjälp!
FrkHansson, 2013-07-01
Vore jag du skulle jag nog välja en vanlig 2-3sits-soffa istället (om du har möjlighet att ångra dig...) och placera den längs med väggen där fåtöljen står på bilden, fast 30-40 cm ut från väggen. Alltså på "kaminsidan" av rummet. Sedan skulle jag sätta två fåtöljer i lite lagom storlek mittemot, alltså med ryggarna mot "spegelskåp-väggen". Måste vara luftigt runt dessa fåtöljer. Ett soffbord förstås, och eventuellt även ett mindre bord vid sidan av soffan - att ha lampa på t ex. Ett litet bord kan du ju också ha mellan de två fåtöljerna. Alltså, när man går in i rummet så ser man hela sittgruppen från sidan. Och det måste finnas plats runt soffbordet att passera fram till balkongdörren. Kaminen hamnar i linje med soffbordet ungefär och hela sittgruppen står liksom närmare "soffsidan" av rummet, om du förstår vad jag menar...? Så det blir lite luftigt på motsatta sidan, där spegelskåpet står nu. Halvhöga, vita Billy-bokhyllor funkar säkert framför det mindre fönstret, 2 st 80 cm breda kanske? TV:n skulle jag sätta på en bänk med hjul där vita hyllan/skåpet står nu och dra fram lite och vinkla när det är dags att kolla på TV. Vet inte vilken ände av rummet du kan ha soffgruppen i men det verkar som att det är bättre att ställa allt så nära balkongen som möjligt, ser jag nu... hmmm detta var knepigt! Du kan ju alltid sätta lite stora korgar i rotting vid väggarna om du tycker det känns "kallt", det blir hemtrevligt. Eller ställa tavlor på golvet, lite lager på lager liksom och luta mot väggen. Tror du får ge upp spegelskåpet tyvärr. Kanske det går att ha som kommod i köket t ex? Eller superfint att ha det i en hall, med en liten myslampa uppepå. Om du har stort badrum kan du klämma in det där kanske? Kul när det blir lite galet...